K-Otic - Bulletproof (2001)

Label: Zomba

1. Damn (I Think I Love You) (3:48)
  2. I Can't Explain (3:50)
  3. I Really Don't Think So (3:14)
  4. When Your Heart Is Connected (4:15)
  5. No Perfect World (3:14)
  6. Peace of Mind (4:17)
  7. Sorry (3:32)
  8. Can't Get You Out of My Mind (3:47)
  9. Rebel Child (3:08)
  10. Gina (4:36)
  11. Call for Me (4:20)
  12. Supergirl (3:17)
  13. I Was Made to Love You (3:42)
  14. I Can't Explain [Down Under Acoustic Version] (7:12)
avatar van Wib0__
Sjaan schreef:
Die Bart zit nu toch in XYP? Of niet? Kben niet zo van de commercieele projectjes...

Ja, die Bart zit nu bij XYP.

avatar van oruiz
1,5
Ericos schreef:
Ik vond en vind het nog steeds een heerlijk album.

met het eerste deel van je mening ben ik het eens

Matig album, veel van hetzelfde. De eerste drie tracks springen er voor mij uit. Deze draai ik het vaakst wanneer ik het album opzet, wat overigens alweer een hele tijd geleden is.

avatar van Urbanoetang
Zo, daar heeft Diddy het dus vandaan

avatar van Gatver
Dit is echt niet zo'n slechte cd, als toen in de media beweerd werd. Hij is alleen te vroeg opgenomen. Hun stemmen waren op dat moment nog niet genoeg gerijpt. Wel leuk, dat Adje van den Berg meedeed!

avatar van SOAD
1,5
Really Don't Think So blijft een lekker nummertje, de rest is bagger.

Ik heb lang getwijfelt, maar ik durf toe te geven dat ik dit album best geslaagd vond. Ik was helemaal weg van Rachel, en was blij dat die Sita solo ging. Daar had ik dus helemaal niks mee.
Ik heb ook de gehele Starmaker serie met veel plezier gevolgt.

avatar van Luky12
Deze cd heb ik toen ik 7 en 8 was helemaal grijs gedraait tot ik het niet meer kon luisteren!
Nu weer gekocht en was weer helemaal een fan (A).
Ik hoop dat ooit nog een x zo'n progamma als Starmaker komt.

EEN DIKKE 5*

avatar van Kelzo
Ze zijn eigenlijk helemaal niet zo slecht, zitten best leuke nummers tussen voor een popgroepje

heerlijk album, jammer dat ze het niet door hebben kunnen trekken..
Martijn heeft zo'n lekkere stem (Gina)

avatar van Angelo
K-Otic, je kon er niet omheen in 2001. Ik wou geen aflevering van Starmaker missen. De CD 'Bulletproof' werd destijds volgens mij het best verkochte album van het jaar. En als ik de tracklist zo terug bekijk was deze CD nog niet eens zo slecht.

Voor een popgroep was dit best goed eigenlijk. 'Damn (I think I love you)' was en is verreweg het beste nummer van het album, maar ook 'I can't explain', 'Sorry', 'No perfect world' en 'Supergirl' (Reamonn cover) zijn prima bijdrages voor dit album.

Beetje overbodig, maar ik moet 't toch even kwijt: Rachel vond vroeger echt de bom! Ik vond het toen dan ook helemaal niet erg dat Sita de groep verliet omdat Rachel hierdoor een iets prominentere rol kreeg.

2,0* vind ik dit album altijd nog wel waard.

avatar van Stapler
Urbanoetang schreef:
Zo, daar heeft Diddy het dus vandaan

avatar van Urbanoetang

Werkelijk geen idee meer waar ik het over had.

avatar van Ste*
Ik was destijds 12/13 en een ontzettende fan. Vond deze cd geweldig. Ik kijk er nu uiteraard wat genuanceerder tegenaan, maar er staan nog steeds best aardige nummers op, I Really Don't Think So en I can't Explain zijn geen slechte nummers.

Ook door jeugdsentiment kom ik nog wel op 3,5*

avatar van RogerV
0,5
Wat een ellende was dit destijds. Gladde nikserige muziek die bij zo min mogelijk mensen moeilijk moet zijn. Van noot tot noot op hitpotentie nagelopen. Niks is hier echt aan. Geen bevlogen werk van artiesten of creatieve geesten. Maar cynische fabriekspop die net zo goed voor een ander gemaakt had kunnen zijn.

Hiermee begon de bestorming van de radios met jaar na jaar nieuwe "talenten" die meestal een jaar later weer in de vergetelheid waren geraakt. Dat heeft een hoop artiesten met meer eigen visie veel ruimte gekost op de radiozenders.

Heb destijds die Onedayfly single ook nog gekocht uit protest

Tja, als er iemand niet commercieel is ingesteld dan zijn het Jack Spijkerman en zijn vriendjes wel.