Tishamingo - The Point (2007)

Rock / Blues

4. Mitchell (5:31)
  5. Travel On (4:33)
  6. This Time (5:20)
  7. Bad News (4:05)
  8. Tennessee Mountain Angel (6:44)
  9. Hard Fall (5:55)
  10. Walkin' Shoes (4:16)

met Kris Kolp

11. Devil's Love Song (3:23)
Ozric Spacefolk
Heerlijke southern rock/blues rock.

In het rijtje Steepwater Band, Gov't Mule, Cry of Love, Black Crowes, Screamin' Cheetah Wheelies.

Lekker ouderwets maar toch met een frisse en energieke sound.

Lekker onderuit zitten en laat je meeslepen door stoere rockers en mooie lange ballads.
Veel gitaarsolo's (lekker stevig ook), gave ritmes, electrisch pianootjes en mooie zang...

Ozric Spacefolk
Ik zie nu dat twee users achter elkaar tezamen hetzelfde (lage) cijfer geven zonder opgave van reden.

Ik ben benieuwd, waarom deze schitterende plaat nu met een 3,16* eindigt.

avatar van Mssr Renard
De best geproduceerde plaat van het drietal albums dat deze band maakte. Ook hier weer een goede en overtuigende mix van rock, blues, country, met vleugjes jazz, funk en r&b.

De band neemt de tijd om een nummer op te bouwen en zichzelf te laten ontvouwen. De nummers zijn niet op het eerste gehoor catchy, maar er zijn genoeg hooklines om je in de songs te trekken.

De twee mooiste nummers van de band staan op deze plaat; Tennessee Mountain Angel (een echte southern rock-epic) en het erg mooie en melancholische Hard Fall.