Gordon Lightfoot - Old Dan's Records (1972)

Canada
Folk
Label: Reprise

1. Farewell to Annabel (2:50)
  2. That Same Old Obsession (3:42)
  3. Old Dan's Records (3:00)
  4. Lazy Mornin' (3:38)
  5. You Are What I Am (2:31)
  6. Can't Depend on Love (3:07)
  7. My Pony Won't Go (3:44)
  8. It's Worth Believin' (3:22)
  9. Mother of a Miner's Child (3:11)
  10. Hi'way Songs (3:33)
Jazeker de volle mep hier, ☆☆☆☆☆ dus. Juweel uit zijn oeuvre. Redelijk kort album destijds niet ongewoon maar van grote klasse en schoonheid en ja tijdloos dan ook. Uit de hey days van Lightfoot en dan zeker het begin daarvan. Opener Farewell to Annabel geweldig qua alles. Kant A swszeer sterk. Beauties als That same old obsession, de titeltrack zwaar nostalgisch, Lazy morning en You are what I am zwaar in de country maar o zo sprankelend. Geen vergelijk met de country-pop van nu neen. Tijdloos. Degelijk. En een mijner favo's hier zijnde Hi"way Songs en het magistrale It's worth believin', wat er zoal fout gaat in een relatie en wie treft de blaam. Could it be...it's worth believin'. Klasse plaat nog altijd en staat geregeld op. Lightfoot kan ten huize niks fout doen. De lezer mag enige vorm van vooringenomenheid verwachten bij het lezen mijner woorden.