Aretha Franklin - Get It Right (1983)

Soul / Pop
Label: Arista

1. Get It Right (6:19)
  2. Pretender (4:18)
  3. Every Girl (Wants My Guy) (6:32)
  4. When You Love Me Like That (3:50)
  5. I Wish It Would Rain (4:40)
  6. Better Friends Than Lovers (4:13)
  7. I Got Your Love (5:31)
  8. Giving In (4:38)
avatar van Angelo
Na het succes van ‘Jump to it’ was Luther Vandross -wederom- nauw betrokken bij dit project. Vijf nummers op dit album zijn van zijn hand. Hoewel ik dit nog steeds een teleurstellend album vind, vind ik hem wel wat beter dan zijn voorganger. Zo zijn ‘Get it right’, ‘Better friends than lovers’, ‘I got your love’ en ‘Pretender’ best aardig. De cover ‘I wish it would rain’ bevalt me echter stukken minder. Het is één van mijn favoriete nummers uit de Motown-catalogus, en deze versie is veel, maar dan ook veel slechter dan de versies van Gladys Knight & The Pips en The Temptations. Iets wat ik ook eigenlijk al wel verwachtte, aangezien dit een eighties productie is. Ze had ‘m dan ook beter kunnen coveren ergens in het begin van de jaren ’70 toen ze nog “echte” soul maakte. De nummers die ik noemde zijn ook niet echt de moeite waard, daar ze allemaal nietszeggend zijn. Ook bij dit album vind ik dat haar stem te weinig ruimte krijgt en ondergeschikt is aan het materiaal en dat dan ook het grootste minpunt.