Bonobo - Black Sands Remixed (2012)

Electronic

12. Stay the Same [Blue Daisy 'Not Quite the Same' Remix]
  13. Brace Brace
  14. Black Sands [Duke Dumont's 'Grains of Sand' Reconstruction Edit]
avatar van inquestos
Al gedeeltelijk te beluisteren (1:30 per track) op de site van Ninja Tune. Verder bevat het ook Ghost Ship (kwam een aantal maanden later beschikbaar), Brace Brace (zat al op de Japanse uitgave)

Aardige aanvulling, maar toch niet meer dan dat (zo op het eerste gehoor).

avatar van LarsHiphop
Woo dit moet wel dope zijn, heb zelf ook kiara geremixed.

avatar van inquestos
Ik zie trouwens dat ook mijn link van Brace Brace naar Ghost Ship leidt, dit is de goede link: Brace Brace

Goede tracks, beiden hadden helemaal niet misstaan op 't album.

avatar van Dakduivel
Meh. De versie van Eyesdown met rapper DELS is vrij matig. Had er liever een andere rapper overheen horen spitten, dit is veel te tam.

avatar van Dakduivel
Clip van de Machinedrum Remix van Eyesdown is vrij ziek. De remix zelf doet me jammer genoeg niet zoveel. Ben nu vooral benieuwd naar de Mike Slott en Floating Points remixes. Ghost Ship en Brace Brace luister ik net trouwens voor het eerst; vooral de eerste is erg goed.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit goed zou uitpakken maar het valt me eigenlijk alles mee. Er zitten een hoop goede remixes tussen en de 2 nieuwe Bonobo tracks zijn als vanouds weer fijn!

tuktak
goede remixplaat, helemaal in de stijl van radiohead met hun tkol remixen. alleen is het hier allemaal iets organischer en meer neigend naar triphop en beats. iets meer respect voor de originelen ook. die banks remix is echt spiegeltjestrak, beste track op dit album. arp 101 is overigens een alias van alix perez, een drum n bass held die ik hier echt niet op had verwacht, verrassend!

avatar van FlyLo
Die Banks Remix steekt er inderdaad bovenuit. Voor de rest doet het me allemaal vrij weinig eigenlijk. Negatieve uitschieter is de FaltyDL Remix wmb, gruwelijk saai, net als de Prelude.

CannabisFristi
Beetje overbodig al deze remixen.

avatar van Dakduivel
Er zijn er zelfs nog meer, er is namelijk ook een versie met een bonus CD met extra remixes en niet alleen met nummers van Black Sands. De tracklist daarvan (ik heb er nog geen officiële bron voor gevonden) is als volgt:

01. Nightlite (Zero dB Reconstruction)
02. Pick Up (Four Tet Remix)
03. Between The Lines (Nostalgia 77 Remix)
04. The Keeper (Grasscut Bitter Peace Remix)
05. Nightlite (Bonobo Remix)
06. The Keeper (Redeyes Remix)
07. Eyesdown (Appleblim & Komonazmuk Remix)
08. Recurring (Mice Parade Remix)

Bij die versie krijg je ook nog een CD met een mix van alle remixes: Black Sands Reminimixed.

Van mij mag Bonobo best nog wel wat profiteren van Black Sands, hoe meer remixes hoe beter zolang de kwaliteit maar hoog blijft.

Die Banks remix verdient alvast een diepe

Ponty Mython
Dit lijkt me echt helemaal niks. Ik hoor liever de originelen dan de zoveelste 'flopstep' remix.

avatar van inquestos
Wilde 'm ook aan me voorbij laat gaan, maar zie ik dat hij ook op de 3voor12-luisterpaal te vinden is. Sluit me aan bij de rest, Banks remix is goed; Brace Brace en Ghost Ship ook uitstekend; rest voegt weinig toe.

Improvision
Die Mike Slott remix is natuurlijk ook weer heerlijk.

Deze remixtape voegt voor mij net dat beetje schwung en drive toe wat ik mis bij het origneel. Stijgt nergens echt tot grote hoogte tho.

GCITY050
Eigenlijk erger ik me hier bij elk nummer, lijken gewoon verkracht doordat de oorspronkelijke tracks eigenlijk al superieur waren.