Primal Rock Rebellion - Awoken Broken (2012)

Label: Spinefarm

1. No Friendly Neighbour (4:53)
  2. No Place Like Home (3:06)
  3. I See Lights (4:59)
  4. Bright as a Fire (6:21)
  5. Savage World (3:38)
  6. Tortured Tone (5:08)
  7. White Sheet Robes (5:16)
  8. As Tears Come Falling from the Sky (0:47)
  9. Awoken Broken (4:58)
  10. Search for Bliss (4:13)
  11. Snake Ladders (4:43)
  12. Mirror and the Moon (5:04)
avatar van Slater
Met Adrian Smith van Iron Maiden... ben wel benieuwd.

Bastiaan Prasath
En Sikth-frontman Mikee Goodman. Goede plaat, maar wie verwacht ook maar een greintje Maiden te horen komt bedrogen uit.

avatar van Eddie
De nummers die ik gehoord heb klinken wel lekker. Ik heb maar twee nummers gehoord en die doen me (gek genoeg) een beetje aan de laatste twee platen van Blaze Bayley denken (met uitzondering van de vocalen). Ik ben wel benieuwd naar de rest van deze plaat.

avatar van crosskip
Valt me toch wel tegen dit, had toch wel wat beters verwacht van Smith.

avatar van Eddie
Wat een oer en oer saaie plaat is dit zeg. De eerste indruk was wel goed, maar toen had slechts twee nummers gehoord. Ik heb nu al een aantal keer geprobeerd om het hele album te luisteren maar ik kom er maar niet door.
Het klinkt allemaal wel heel erg mat en de meeste nummers vervelen me al nog voor ze bij het tweede verse zijn. Adrian probeert heel krampachtig om alle maideneske invloeden te vermijden, de vocalen van (mij overigens onbekende) Mikee Goodman vind ik heel gemiddeld. Adrians poging een moderne metal plaat plaat te maken is hopeloos mislukt, alsmede de poging van Mikee Goodman om een klassieke metal plaat te maken. Het resultaat is een beetje vlees noch vis. een matige inspiratie loze plaat. Ik heb nog niet één keer volledig afgeluisterd ( al wel een keer of 10 aan begonnen, maar steevast halverwege afgezet) dus ik ga er ook geen cijfer aan geven

Bastiaan Prasath
Over smaak valt niet te twisten, maar gemiddelde vocalen? Topzanger is het. Wel een apart stemgeluid waar je van moet houden.

avatar van Lau1986
Met Adriaan Smith of niet ik vind dit een erg saaie plaat. Inderdaad een matige geforceerde zanger. Ik hou ook wel van aparte zang, maar wat Goodman hier laat horen komt nogal geforceerd over.
Verder vind ik het muzikaal ook niet zo heel geweldig, aardig, maar niet meer dan dat.