The Best of Bond... James Bond (2008)

Pop / Score
Label: EMI

1. John Barry - James Bond Theme (1:47)
  2. Matt Munro - From Russia with Love (2:35)
  3. Shirley Bassey - Goldfinger (2:49)
  4. Tom Jones - Thunderball (3:03)
  5. Nancy Sinatra - You Only Live Twice (2:46)
  6. John Barry - On Her Majesty's Secret Service (2:35)
  7. Louis Armstrong - We Have All the Time in the World (3:15)
  8. Shirley Bassey - Diamonds Are Forever (2:42)
  9. Paul McCartney - Live and Let Die (3:14)
  10. Lulu - The Man with the Golden Gun (2:35)
  11. Carly Simon - Nobody Does It Better (3:04)
  12. Shirley Bassey - Moonraker (3:09)
  13. Sheena Easton - For Your Eyes Only (3:04)
  14. Rita Coolidge - All Time High (3:03)
  15. Duran Duran - A View to a Kill (3:35)
  16. a-ha - The Living Daylights (4:15)
  17. Gladys Knight - Licence to Kill (5:15)
  18. Tina Turner - Goldeneye (3:30)
  19. Sheryl Crow - Tomorrow Never Dies (4:52)
  20. k.d. lang - Surrender (3:56)
  21. Garbage - The World Is Not Enough (3:56)
  22. Madonna - Die Another Day (5:27)
  23. Chris Cornell - You Know My Name (4:05)
  24. John Arnold - James Bond Theme (2:14)
avatar van pureshores
best wel leuke verzamelaar met een paar popclassics, hoe recenter het wordt, hoe minder tevens en gelukkig staat dat kutnummer van Alicia Keys er niet op

Prijsnummer voor mij Tomorrow never dies

avatar van Thunderball
Iderdaad een erg aardige samenstelling, al blijft het altijd iets wat flauw dat ze de laatste film er niet opzetten, alsof er nog veel singels verkocht worden, of dat de complete soundtrack van een Bondfilm nou echt een hit is bij het grote publiek. Niet dat Another way to die een goed nummer was....
Verder wat doet nr 24 van ene John Arnold op deze verzamelaar?
Dan had ik liever een instrumentale track als Bond 77 er op gehad, of een niet gebruikte song van Thunderball, Mr Kiss kiss bang bang door Bassey of Warwick.

Voor nu een acht, ofwel vier sterren.

avatar van Thunderball
Ik besef een eens dat deze cd er al lang op staat, maar dan een eerdere versie.
Daar er praktisch bij de release van iedere nieuwe Bondfilm een nieuwe versie van deze cd uit komt, lijkt het wat overbodig om al die versies er op te gaan zetten.
Dus deze berichten kunnen net zo goed naar de 2002 versie, dan kan deze cd plaatsing er af.

avatar van dynamo d
Thunderball schreef:
Ik besef een eens dat deze cd er al lang op staat, maar dan een eerdere versie.

Wat een onzin. Ik heb dit album uit 2008 in bezit en niet een andere versie. Misschien moet je die uit 2002 maar toevoegen? Doe je dat ook eens een keer.

Wat overtrokken reacties verwijderd. Die 2002-release heeft een compleet andere volgorde van de tracks, dus deze kan gewoon blijven staan.

avatar van Thunderball
Tja, daaar gokken ze natuurlijk op dat, door de nr's in een andere volgorde te zetten en er een nr of twee aan toe te voegen iedere keer, dat de mensen dat als een complete andere uitgave zien en ook weer kopen.
Het blijft natuurlijk gewoon dezelfde cd en die geven ze nu, onder die zelfde titel, al sinds midden jaren '80 zo uit. Er bestaan zo al vijf versies van.

avatar van pureshores
van welke Bond film is KD Lang Surrender dan?????

avatar van IntoMusic
Even Googlen en je leest het volgende:

She performed "Surrender" for the closing titles of the James Bond film Tomorrow Never Dies

nb uit de film waar jij jouw prijsnummer vandaan hebt

avatar van pureshores
haha ok dank voor het googlen

avatar van IntoMusic
Vind het overigens wel een vreemde, want dacht dat hier alleen de titeltracks/ soundtrack van de films opstonden... Nu dus ook closhing tracks

avatar van Thunderball
Alleen van die film, want er zijn er veel meer.
The Pretenders voor TLDL, Patty LaBell voor LTK, Serra voor GoldenEye (vreselijk slecht) en een soort van Lounchemuziek bij de laatste film.
Die van Scott Walker voor TWINE heeft de film niet gehaald, maar staat wel op de cd

avatar van IntoMusic
Precies, dus daarom is het een vreemde eend in de bijt. Natuurlijk moet je dan een dubbel of zelfs triple cd-album uitbrengen, maar soms snap ik de producenten niet echt.

Overigens heb ik ook die uit 2002, maar blijf je (zolang er nieuwe 007-films uitkomen) altijd achterlopen. Compilatie is overigens verder prima te noemen .

avatar van Thunderball
Helaas als fan heb ik ze iedere keer gekocht (ik heb inmiddels zes verschillende versies), vandaar wellicht ook mijn eerdere frustratie!

De beste versie is idd die uit '92, maar dan vooral de dubbelaar versie:

Op cd1 stonden de nr's in de juiste volgorde, zoals bij deze, op cd2 stonden allerlei outtakes, afgekeurde songs, niet eerder uitgebrachte tracks en zelfs een 20 minuten durende Thunderball suite met tot dan toe onuitgebracht materiaal (inmiddels achterhaald daar in 2003 de scores vanaf Goldfinger tot aan TMWTGG met bonustracks zijn uitgegeven) en radiospots.
Voor mij nog altijd de beste compilatie.

Tja, een wedje maken dat er eind dit jaar weer eentje verschijnt (nieuwe film, 50 jaar Bondfilms)?

avatar van Dibbel
Leuke discussie hier.
Ik heb de LP (!) uit 1981, ooit hagelnieuw gekocht in de kringloopwinkel voor 50 guldencent en die loopt dus maar t/m For Your Eyes Only en heeft derhalve maar 13 nummers.
Ben er wel tevreden mee nog steeds. Binnenkort weer eens opzetten...
En ja, de films heb ik nog steeds op videobanden

avatar van Thunderball
Ja, die heb ik destijds ook gekocht, toen was ik een half jaartje Bondfan.
Die plaat is in Nederland in die serie Wereldsterren (geloof ik) uitgebracht, maar in vele landen is hij te koop geweest in telkens een net ietsje andere samenstelling.
Zo zat bv in Engeland wel de titelsong van Carly Simon voor TSWLM er bij.

avatar van Thunderball
Wat al te verwachten viel..... er is weeeer een nieuwe versie van deze cd The best of Bond, James Bond verschenen.

Dit maal in twee versies:
een enkelaar en een dubbel cd.
Helaas lijken op de tweede cd de nr's lukraak gekozen en staat er ook niets op wat je nog niet hebt. Dus geen outtakes en niet eerder uitgebracht materiaal zoals bij de 1992 versie.
Prachtige hoes, dat wel!

avatar van IntoMusic
Moet bekennen dat ik de titelsong van de nieuwe Bond (die van Adele) erg gaaf vind. Dus dat wordt wéér een nieuwe versie en nu moet het wel standaard een dubbelaar worden .

avatar van Thunderball
Eh... nee, de laatste Bondsong zetten ze er helaas nooit op. Dus deze nieuwe versie gaat tot Quantum of Solace met het- voor mij- afgrijselijke Another way to die als laatste er op.
Mocht je nieuwsgierig zijn: op Bol.com staan beiden nieuwe versies met alle tracks vermeld.
Tja, en ik ben er natuurlijk toch weer ingetrapt...

avatar van IntoMusic
Aangezien ik toch mijn hele cd-collectie aan het digitaliseren ben, ga ik de 2002-versie maar digitaal aanvullen met de nummers die ik nog mis. Al die diverse versies... Overigens is de dvd-box dan wel weer interessant

avatar van Thunderball
Ik heb de blu ray box aangeschaft, de dvd box is feitelijk hetzelfde als alle boxen die sinds 2006 zijn uitgebracht. Toen zijn ze compleet geremastered en opgepoetst. Wanneer je sinds die tijd een box, of de films los, aangeschaft hebt, dan heb je het feitelijk al. Dat zijn die dubbel dvd's vol extra's. Heb zelf toen die koffer gekocht, waar ze allemaal in zaten.

avatar van IntoMusic
Thanks voor de info, want dat wist ik niet. Maar heb nog geen enkele Bond origineel in huis, dus ga eens op Marktplaats oid snuffelen.
Inmiddels deze verzamelaar digitaal aangevuld met de laatste Bonds en ben voorlopig weer tevreden.