Cliff Martinez - Solaris (2002)

Score
Label: Trauma

1. Is That What Everybody Wants (2:49)
  2. First Sleep (2:53)
  3. Can I Sit Next to You (1:45)
  4. Will She Come Back (5:01)
  5. Death Shall Have No Dominion (2:10)
  6. Maybe You're My Puppet (3:50)
  7. Don't Blow It (3:34)
  8. Hi Energy Proton Accelerator (10:51)
  9. Wear Your Seat Belt (3:10)
  10. Wormhole (4:33)
  11. We Don't Have to Think Like That Anymore (3:01)
Dit is echt een ongelooflijk mooie score. Cliff Martinez die ook op zijn vorige scores (oa Traffic, Narc) al flink met Ambient scores experimenteerde bereikt hier echt zijn hoogtepunt.
Volledig orginele ambient wat vooral door de toegepaste steel drums komt. Een zeer fijn album op om een donkere avond op te zetten en bij weg te dromen zonder vervelende uitbundige orchestrale uitspattingen.

avatar van brooklyn
S7efan schreef:

Zo is het. Martinez is duidelijk iemand die Ambient begrijpt en er iets aan toevoegd. 4 sterren...

avatar van ChrisX
Vraagje: zijn ze zo verstandig geweest om de tracks lekker strak op elkaar te editen / masteren zodat het lijkt als of je naar 1 lang stuk zit te luisteren of zitten er van die ellenlange pauzes tussen de, soms korte, stukken?

Chris, het zijn allemaal tracks opzich. Met pauzes dus.

neo
Die pauzes hinderde mij niet. Ken ook scores waar een componist bewust midden in stukken kiest voor stilte, om daar kracht uit te halen.

avatar van eviljoke
ik wist dus niet dat ie redelijk zeldzaam was . Vandaar die nogal hoge prijs op ebay momenteel

neo
Lijkt mij niet verkeerd; verkopers kunnen er een heel mooi slaatje uit slaan.

Idd ik wist niet eens dat deze al oop was. Anyways prachtige muziek telkens weer (de film is trouwens ook niet verkeerd).

avatar van ChrisX
Mwah... gewoon geduld hebben en met name Amazon.co.uk Marketplace in de gaten houden (maak een account aan en zet vervolgens albums die je wil volgen op een Wishlist en kijk die wekelijks door)... zo heb ik hem ook voor weinig uiteindelijk kunnen krijgen. Voor nog geen EUR 10.00 had ik hem in huis. Hij staat er nu weer voor zeker het dubbele op. Had dus mazzel...

Echt mooie sfeervolle muziek, helemaal wat ik gehoopt had dat het zou zijn.

yorgos.dalman
Mooie, ingetogen plaat. Pakt precies de dromerige (nachtmerrieachtige) sfeer van de film.

Cliff Martinez maakt vooral in het begin van zijn (en Steven Soderbergh's) carrière mooie soundtracks zoals sex, lies & videotape, KAFKA en The Underneath.

Cured
Ik heb dit album met een heel andere cover, nml. die van een astronaut wat volgens mij de originele cover is.

yorgos.dalman
Deze cd kent meerdere (re)releases met wel 4 verschillende covers. Volgens Discogs is deze hier (met de gestileerde kus) toch het origineel uit 2002.