The Flashbulb - These Open Fields [Second Edition] (2003)

Canada
Electronic
Label: Alphabasic

1. I Wish I Had Died That Day (3:08)
  2. Sunrise Dramamine (3:13)
  3. Last June (1:41)
  4. Last August (1:04)
  5. I Can Smell You in My Bed (2:06)
  6. Glowing Green Eyes (1:03)
  7. Wait for Me (0:50)
  8. I Wake Up Clueless (2:18)
  9. Warren (1:31)
  10. Pippin (2:16)
  11. I Am an Unbreakable Shard of Glass (1:01)
  12. Taste My Solitude (2:15)
  13. Color Tree (1:35)
  14. Joking About Killing Yourself (3:46)
  15. Thump Cry (1:31)
  16. Dead on Arrival (1:18)
  17. Eleven Ways to End the Pain (3:44)
  18. The Nicest Day Spend Inside (3:40)
  19. This Is the End of Everything (3:57)
  20. These Open Fields (2:25)
  21. Taste My Solitude [Longhair Mix] (2:44)
Staan best een aantal mooie nummers op, maar haalt het niet bij het latere werk dit.

Wel al veel mooie akkoorden en melodieën (waar ik de Flashbulb juist ook zo om waardeer), maar af en toe verknalt ie zo'n nummer dan. Bijvoorbeeld met wat lichtelijk tenenkrommende zanglijnen met een computerstem. Ook de beats zijn hier vergeleken met recenter werk wat gewoontjes.

Desondanks toch 3,5* want het loopt en vloeit allemaal wel lekker.

avatar van bas
bas
Benn laat de beats hier wat minder ruw vloeien maar daarbij hoor ik wel de kracht die hij heeft met de muziek: Hij heeft het helemaal onder controle. Er zitten inderdaad een paar storende stemmen in (vaak nog van hemzelf ook volgens mij) en hij is teveel fan van de gitaar, maar hij is perfect in het maken van melodieen die op een typische Flashbulb klank worden gebracht. 4.5*

avatar van Visnet
Toch vind ik de stemmen in 'I wish i had died..' en 'Joking about killing yourself' om een of andere reden wel lekker passen in de muziek.

Te weinig goede nummers voor een echt hoog cijver, maar genoeg lekkers te vinden.

Trouwens: Second edition?

avatar van bas
bas
De eerste was volgens Discogs een CDr een jaar eerder uitgebracht. En de tweede heeft na een vlugge blik een track extra. Verdiende herkansing?