Hooverphonic - With Orchestra (2012)

België
Label: Sony

1. Happiness (2:51)
  2. One Two Three (4:04)
  3. The Night Before (2:42)
  4. Heartbroken (2:51)
  5. The Last Thing I Need Is You (3:01)
  6. 2 Wicky (4:12)
  7. Anger Never Dies (3:37)
  8. Unfinished Sympathy (3:06)
  9. Expedition Impossible (4:42)
  10. George's Café (3:57)
  11. Jackie Cane (3:51)
  12. Mad About You (3:42)
  13. Sometimes (3:48)
  14. Vinegar & Salt (3:26)
  15. Eden (3:40)
  16. Renaissance Affair (3:24)
  17. Danger Zone (3:11)
avatar van CWTAB
Single happiness klinkt niet slecht, nadruk van de setlist ligt natuurlijk op de meer symfonische nummers.... de cover van massive attack doen ze nu al een tijdje live maar klinkt iets te salonachtig....

avatar van CWTAB
geen slecht album maar mss ietsje te braaf? live zal dit wel beter klinken... blijft toch wenen om alle pre-the night before nummers te horen met Naomi... zeker niet slecht maar toch een gans andere stem (bij momenten meer parlando stem, iets bluesier)

avatar van Thomas91
Happiness vind ik maar matig. Hun vorige album ook weinig bijzonders. De bekendere nummers zijn beter, maar misschien onterecht ga je toch vergelijken en dan vind je het bekende al snel beter. Jammer is dat, want het is geen slechte zangeres. Voel me er bijna een beetje lullig over. Het orkest vind ik ook niet echt een meerwaarde. Helaas een lage score. Voegt weinig toe aan het oeuvre en als verzamelaar zou het ook een stuk beter kunnen.

Ik vind het een prima doorsnede van de Hooverphonic-catalogus en de nieuwe nummers van The Night Before misstaan zeker niet tussen de overige tracks.
Rol van het orkest vind ik juist wel toegevoegde waarde hebben!

avatar van Kronos
Zo denk ik er ook over. Zeer sterk album. De stem van Noémie Wolfs voegt ook echt iets toe aan de oudere nummers.

Arbeidsdeskundige
Dit is een hemeltergend mooi album. De hoogtepunten zijn 2 Wicky, Jackie Cane, Mad About You, Vinegar & Salt en Eden. Laatst genoemde nummer gaat door merg en been.