The City Harmonic - I Have a Dream (It Feels Like Home) (2011)

Canada
Label: Kingsway

1. Yours (4:36)
  2. Spark (4:49)
  3. Mountaintop (4:05)
  4. Fell Apart (4:30)
  5. Be Still, O My Soul (3:23)
  6. Wake Me Up (4:51)
  7. I Have a Dream (It Feels Like Home) (4:12)
  8. Le Reve (1:44)
  9. Love (2:48)
  10. Holy (Wedding Day) (4:17)
  11. Benediction (1:42)
  12. Manifesto [Radio Edit] (4:04)
avatar van Madeliefje
Héérlijk album! Ik houd ontzettend van Coldplay en de muziek doet daar behoorlijk aan denken. Dat gecombineerd met de fijne teksten (waar je wel christen voor moet zijn om van te houden, lijkt me), maakt dit één van mijn favoriete CD's. Ik ben erg benieuwd naar meer van deze band..

avatar van tbouwh
De zanger van deze band heeft een fijne stem, een kruising tussen de stem van Tom Chaplin ( leadzanger Keane ) en die van Chris Martin ( leadzanger Coldplay ). Ook de nummers zelf lijken qua opbouw, sound en ritme erg op muziek van Coldplay en Keane.
In het nummer Love hoor ik zelfs een beetje Mumford & Sons.
En daarin ligt ook meteen een nadeel... deze muziek is niet echt kopieerbaar en alhoewel de zanger van deze band een fijne stem heeft klinkt de muziek wat eentonig, zonder grootse uitschieters.
Holy ( wedding day ) is wel een mooi gospelnummer, evenals Manifesto.