Biosphere - Compilation 1991-2004 (2012)

Noorwegen
Electronic
Label: Biophon

1. Hypnophone (4:00)
  2. The Third Planet (8:32)
  3. The Seal & the Hydrophone (6:01)
  4. When I Leave [Version] (6:23)
  5. Knives in Hens (6:32)
  6. Superfluid (7:22)
  7. Bird Watching (3:41)
  8. Sun-Baked (6:19)
  9. Heights of the Depths (10:48)

met Jony Easterby

10. VI Kan Tenka Digitalt, VI Kan Tala Digitalt (10:12)
  11. Die Luftseilbahn (4:59)
  12. Valchirie (8:50)
  13. Visible & Invisible (4:43)
  14. Colpa Mia (5:09)
  15. Reef (5:27)
avatar van dix
dix
Een Biosphere compilatie ? Da's nou typisch en artiest die per album indruk maakt. Hoe zou je daar een overtuigende compilatie van kunnen neerzetten ? In ieder geval ontbreekt z'n 'grootste' hit, dus al te opportuun zijn de keuzes niet.

Zephyr
Is dit wel een compilatie van nummers van reguliere Biosphere albums dan ? Ik heb 6 CD's van hem, en zo snel zie ik van geen van die albums hier een titel terugkomen.

Lijkt me eerder een verzameling onuitgebrachte nummers ?!

Ik zal maar eens Googelen; misschien dat daardoor licht in de zaak komt.

Aanvulling 22:18 : ja; meer info gevonden.

avatar van makaveli2
Ben het met dix eens als het gaat om het per album luisteren van Ambient in het bijzonder. Desalniettemin zitten hier een boel prachtige tracks tussen.

Ik heb deze de afgelopen weken regelmatig op m'n koptelefoon gehad en het is absoluut geen leftover-spul. As far as I'm concerned