A Certain Ratio - Force (1986)

Label: Factory

1. Only Together (3:41)
  2. Bootsy (4:39)

met Corinne Drewery

3. Fever 103 (5:18)
  4. Naked and White (5:04)
  5. Mickey Way (4:51)
  6. And Then She Smiles (4:02)
  7. Take Me Down (5:04)
  8. Anthem (5:00)
  9. Nostromo a Gogo (4:56)
  10. Inside (4:32)
  11. Si Firmi O Grido (7:06)
avatar van freddze
Wat een lage scores hier! Toch énorm swingende funky jazzy post-punk dit!

ACR blijft sowieso een onderschatte Factory band en deze plaat is hier blijkbaar maar door 9 mensen gekend.

Nochtans staat ze bol van de goeie nummers. Enkel Fever 103° (begint wel heel leuk met dat stromend beekje en die oerwoudgeluiden, maar is voor de rest nogal gewoontjes) en Take me Down (het repetitieve stuk van de lyrics vervelen me soms) zijn nummers die ik nog zou durven skippen. Bij het instrumentale Si Firmi O Grido dacht ik in het begin ook wel...:"Wat is me dat?". Maar nu vind ik het heel genietbaar.

Al de rest is zeer goed tot schitterend!

Mijn 3 favorieten zijn:
- Het openingsnummer Only Together (wat een lekkere moddervette bas!)
- Booty, met featuring vocals van de leadzangeres van Swing Out Sister (een groep die mij tot op heden nog niet bekend is)
- Het instrumentale Nostromo a Gogo, een nummer waarbij ik onmogelijk stil kan zitten. Die geluidjes tussen pakweg 3:15 en 3:45 zijn met name heel leuk om bv. in de auto af te spelen (het ratelt maar over en weer van de ene box naar de andere).

-> 4*