The Viper - Coming Home (2011)

Dance
Label: Neophyte

1. Coming Home (5:40)

met Neophyte

2. Sacred Fire (5:38)
  3. World of Hurt (4:46)

met Tommyknocker

avatar van Hellblazer

Had ik deze nog niet toegevoegd?

Wel een aardige ep, Maar Coming Home is wel heel erg cheesy. Echt zo'n handjes-in-de-lucht break en daarna een heel erg vrolijke melodie. Gelukkig is dit niet de standaard van de twee producers. Wel leuk om af en toe te horen, maar heeft naar mijn mening niet meer zoveel met Hardcore te maken. Hardcore hoort hard te zijn en lak aan grenzen te hebben. Maar goed, zoals ik al zei: voor af en toe is het niet een verkeerde luisterplaat.

Sacred Fire is ook best aardig, maar beetje verkeerde break met die lage stem. Het lijkt een beetje op een mislukte poging om mysterieus en duister over te komen. De melodie is best lekker maar niets bijzonders verder.

World of Hurt is de afsluiter en samen met de Italiaan Tommasso Mara gemaakt. Hoop ook dat hij eens weer een EP'tje uitbrengt. Wordt wel weer tijd, z'n laatste is eind 2010 uitgebracht en hij is wel een van de betere Mainstream producers naar mijn mening. Enfin, de kicks in dit nummer zijn al beter dan in de andere nummers, maar vooralsnog vind ik dat er te weinig Tommyknocker invloeden te horen zijn. Melodie is weer typisch The Viper volgens mij en ook deze track is eigenlijk niets memorabels.

Van mij 3 sterretjes.