Marissa Nadler - The Sister (2012)

Folk
Label: Box of Cedar

1. The Wrecking Ball Company (4:50)
  2. Love Again, There Is a Fire (2:57)
  3. Christine (3:32)
  4. Apostle (3:51)
  5. Constantine (4:30)
  6. To a Road, Love (4:13)
  7. In a Little Town (3:58)
  8. Your Heart Is a Twisted Vine (5:22)
avatar van The Scientist
Nog weer minimaler dan zijn voorganger... dit is weer een beetje Marissa Nadler die teruggaat naar het geluid van de eerste twee platen, alleen is de gitaar wat verder naar de achtergrond gemixt waardoor er nog meer nadruk op haar stem ligt...

Waar mensen van mij zouden mogen verwachten dat ik hierover wel te spreken ben, ga ik dan ook zeker met die mensen mee, echter met een kanttekening.. De stukken dat er andere instrumenten te horen zijn zijn eigenlijk de spannendste stukken van het album... de bas en drums in Constantine maken dat echt een geweldig nummer, al komen ze maar bij vlagen langs.. ook de drums en bas in het openingsnummer zijn er niet voor niets, die tillen het echt naar een hoger niveau.

En zowaar een nummer gedragen door piano, maar ook dat komt allemaal erg goed over

Wat mij betreft wordt hier de opgaande weg die op haar self-titled album werd ingezet een goed vervolg gegeven, op het nummer 'In a Little Town' na, dat vind ik echt nergens naar klinken.