Bombay Show Pig - Vulture / Provider (2012)

Label: Kytopia

1. Sancho Panza (3:10)
  2. Shackles and Chains (2:45)
  3. On a Plane (3:43)
  4. Heart in a Headlock (1:53)
  5. Start / Rewind (5:03)
  6. Fingerprint (3:32)
  7. Stuck in My State of Mind (2:54)
  8. Timewaster (3:05)
  9. Sharp Like (3:30)
  10. Ill Intention (3:08)
  11. Wires (2:54)
  12. Making Friends (4:00)
avatar van oruiz
Dit begint erg aardig met Sancho Panza.

avatar van jasperloos
Nadat ik een aantal goede verhalen over deze band had gehoord ben ik ze maar eens gaan bekijken op Bevrijdingspop in Haarlem. Dat optreden heeft geen al te beste indruk achter gelaten. Het klonk vrij kaal vanwege de live-bezetting, één gitarist/zanger en één drumster/toetsenist/zangeres. De zang was niet altijd even zuiver en het gebrek aan het volle geluid van een basgitaar stoorde behoorlijk.

Ik heb toch de plaat maar eens beluisterd en dat valt absoluut niet tegen. Rijkere arrangemementen dan het live optreden en een mooie balans tussen man- en vrouwenstem. Sancho Panza en Timewaster zijn tot nu toe voor mij de uitschieters.

avatar van mr.Siegal
Ik vind dit echt een klasseplaat. Veel variatie in de songs, maar wel constant van hoog niveau. Fijne afwisseling in de vocalen. Soms poppy, soms rauw rockend, groovend en sferisch. Sharp Like is mijn favoriete track, springt vele kanten op en beukt in de refreinen als een malle. Doet me daar wat denken aan Soulwax, ofzo. Snap echt niet waarom deze band niet 'all over the place' is op dit moment. Vele sterke single-kandidaten (zeker de 1e drie tracks) aanwezig,
Hoop hier nog veel meer van te horen en hoop op een mooie tour in het najaar, want ik wil dit live wel eens gaan aanschouwen.

avatar van itchy
Heerlijke plaat, één van de betere platen van eigen bodem van de laatste jaren. Over de hele linie sterk, met name de tweede helft. Poppy, maar stekelig genoeg om te blijven boeien en een bepaalde coolness te hebben. Dat het moeilijk is om te labelen maakt het alleen maar fijner.