Solar Fields - Random Friday (2012)

Zweden

8. Lift Off (9:31)
  9. Perception (10:34)
  10. Polarity (2:55)
avatar van james_cameron
Aangename maar uiteindelijk vrij eentonige techno uit Zweden. Ondanks de aanwezigheid van een stevige beat in de meeste songs is dit geen dancealbum. De sfeer gaat meer richting ambient, al voorkomt het uptempo karakter van de songs dat de boel te zweverig en abstract wordt. Het is aan te bevelen om hier af en toe een track van te luisteren; het hele album in één ruk uitzitten is iets teveel van het goede.

avatar van Bastiaan Tuenter
Fijna ambient met een lekkere beat voor op de achtergrond. Prima zo. Bij aandachtig luisteren wordt het een ander verhaal, dan is het een overkill en wordt het eentonig.

Kroebel
Heel gaaf album van Solar Fields, toevallig deze en Until we meet the Sky tegelijk aan geschaft. Zo groot als de teleurstelling was bij Until we meet the Sky zo groot was mijn plezier bij deze cd.

Ben het ook niet eens met Bastiaan Tuenter, juist die combinatie vind ik geweldig op deze plaat, maar ik moet ook zeggen dat ik sowieso houd van de ambient achtige techno die Solar fields maakt.
Topplaat!

Ozric Spacefolk
Solar Fields vind ik juist een ontzettend goede combo van Trance en Ambient maken.
Goede synths en lekkere beats. Heerlijk om bij weg te spacen.

De Ambient stukken zijn niet te lang en de uptempo stukken zijn niet te vervelend en hard.

avatar van orbit
In tegenstelling tot Movements is dit een enorme stap terug.. was Movements het werk van iemand die de suffe psytrance feestjes allang was ontgroeid, dit zit dan weer in die vermoeiende psytrance sfeer. Een muzieksoort die was mij betreft al 20 jaar morsdood is, zover het al boeiend was destijds.