Marcos Valle - Previsão Do Tempo (1973)

Brazilië
Pop / Wereld
Label: Odeon

1. Flamengo até Morrer (3:31)
  2. Nem Paletó, Nem Gravata (3:04)
  3. Tira a Mão (2:52)
  4. Mentira (3:43)
  5. Previsão do Tempo (3:41)
  6. Mais do Que Valsa (2:56)
  7. Os Ossos do Barão (2:22)
  8. Não Tem Nada Não (3:15)
  9. Não Tem Nada Não (1:29)
  10. Samba Fatal (3:10)
  11. Tiu-ba-la-quieba (3:31)
  12. De Repente, Moça Flor (3:15)
avatar van 5713Finest
Dit is nou zo'n plaat die je opzet en direct in een hogere sfeer brengt. Ideaal voor in de zomer bij zonsondergang. Mais do Que Valsa en Não Tem Nada Não zijn in mijn ogen subliem en behoren tot de top van Marcos Valle zijn composities. Met een goede afwisseling in melodie, tempo en ritme blijft deze plaat van begin tot eind stevig overeind. Liefhebbers van Deodato raad ik dit album zeker aan!

avatar van Srananbloke
Behoort tot één van mijn favoriete albums van Marcos Valle, tezamen met 'Vontade De Rever Você'. Deze man heeft niet alleen soul qua stem, maar weet uit elke ritme en stijl wel iets moois te halen. Een absolute klassieker die ik kan aanbevelen aan iedereen die behoefte heeft aan een eerste kennismaking met MPB-klassiekers.

avatar van Zwammer
Wat een heerlijke muziek is dit. Album gaan luisteren omdat het nummer Mentira langs kwam in een playlist en mij uitstekend beviel. Dat vind ik nog steeds het beste nummer. Stijl doet me een beetje denken aan Juan Wauters en Mac DeMarco ondergedompeld in een bossa nova bad.

avatar van Osiris Apis
Heerlijk album ja! Mooie composities met de fraaie en speelse stem van Marcos.

avatar van AOVV
5713Finest schreef:
Ideaal voor in de zomer bij zonsondergang.

Hier kan ik het zeker mee eens zijn. Heerlijk lome bossa nova, uiterst geschikt om een halfuurtje lekker te luieren in de valavond. Toch houdt Marcos Valle de luisteraar attent met zijn aanlokkelijk melancholische vocalen en sterke composities. De schoonheid van vertraging wordt hierdoor fraai op band gezet.

4 sterren