Chris Brown - Fortune (2012)

R&B
Label: RCA

1. Turn Up the Music (3:49)
  2. Bassline (3:58)

7. Biggest Fan (3:59)
  8. Sweet Love (3:19)
  9. Strip (2:49)

met Kevin McCall

10. Stuck on Stupid (3:58)
  11. 4 Years Old (3:49)
  12. Cadillac (5:14)

met Se7en

13. Don't Wake Me Up (3:42)
  14. Trumpet Lights (3:47)

met Sabrina Antionette

15. Tell Somebody * (4:04)
  16. Free Run * (4:01)
  17. Remember My Name * (3:39)

met Se7en

18. Wait for You * (3:38)
  19. Touch Me * (3:37)

met Se7en

hier kijk ik zeker naar uit! geen justin bieber deze keer dus dat maakt het al iets serieuzer voor mij

avatar van pureshores
jammer dat zijn liedjes erg hapslik weg zijn, want ik vind zijn stem heel erg fijn om naar te luisteren.
Maar nummers als Turn up the music, Beautiful people van het vorige album en featurings bij Pitbull laten dat niet genoeg horen

Wil dit album wel een kans geven

heb hem vandaag bestelt via bol.com !

...en vandaag ook weer geannuleerd

avatar van T. DiNozzo
Waarom?

had mijn geld nodig voor andere dingen en na die fight met drake had ik er een raar gevoel bij haha. heb het album geluisterd en het is echt wel sterk. Waar het vorige pop en inspiratieloos was, is hij hier weer volledig r&b en ook rap invloeden. 4 sterren, en echt verdiend!

avatar van Jordyp
Positief verrast door Chris Brown met dit album. Zoveel beter dan zijn vorige werk, een ruime voldoende.

Vond F.A.M.E. vele malen beter, heel erg teleurgesteld

spit.tsvnami
themonster310 schreef:

Ja, inderdaad. Door die fight met Drake voel ik me er ook nogal ongemakkelijk om dit album te kopen..

avatar van NewYorkCityLight
Wat een behoorlijk waardeloos nummer is dat 'Don't Wake Me Up' toch. Wat mij betreft slechtste single van het jaar.

avatar van SvV
SvV
Nooit gedacht, maar ik moet er toch echt aan geloven: Chris Brown gaat een dikke voldoende scoren bij me. Ik vond hem in het begin het stereotype zeurderige R&B-zangertje, maar dit album weet me op een of andere manier tevreden te stemmen.

Er staan geen grote toppers op, maar meer dan de helft van tracks zijn gewoon voldoende tot ruim voldoende. Een goede mix van hip-hop, club en vermakelijke R&B. Hierdoor zijn ook de tracks die ik het best vind vrij verschillend: Bassline, Don't Judge Me, Mirage, Remember My Name, Trumpet Lights en Turn Up The Music.

Voor nu een 3,5*

avatar van Stalin

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Stalin schreef:
Hierbij een link naar een recente recensie van Brown's nieuwste album...

Een fan, dat merk je aan alles.

avatar van Korreltje Zout
Ik snap niet dat deze artiest nog niet uit schaamte in de grond gekropen is. En dan heb ik het niet eens over zijn Greatest Hits maar vooral over de belabberde kwaliteit van zijn (hopelijk) laatste album Fortune. Chris Brown is een levend wanproduct.

avatar van Silky & Smooth
Het duurt wel even voordat hij überhaupt aan de grond komt. Hij leunt momenteel achterover in zijn stoeltje op de top van de wereld.

bennerd
Niet zo onterecht, eigenlijk. Alles wat hij maakt is plat en overdreven commercieel, maar soms is het erg goed.

avatar van Silky & Smooth
Inderdaad. Of je het mooi vindt of niet, die vent heeft goud in zijn handen. Waarom zou je dan iets anders doen. En ik vindt zijn muziek soms wel lekker hoor!

avatar van pdonidvie
Stalin schreef:
Hierbij een link naar een recente recensie van Brown's nieuwste album...

Die kwam ik hier ook posten . Mooie recensie.

1,5
Steeds maar weer geprobeerd om dit te luisteren, maar elke keer haak ik af na 20 seconden. Wat erg is dit. Alles klinkt letterlijk hetzelfde en heeft gewoon geen lekkere ritme en komt heel rommelig over.

Al blijf ik het toch steeds weer proberen, want vond zijn vorige album: Grafitti best leuk en ook zijn vorige nummers.

avatar van Delars
Logisch dat het hetzelfde klinkt na 20 sec.

avatar van He$$el_01
Zeker als je steeds dezelfde 20 sec draait.

1,5
Helemaal niet dezelfde 20 seconden en heb zeker meer geluisterd dan 20 seconden in totaal hoor. Ik heb verschillende nummers gehoord (misschien wel het hele album) en dan niet helemaal maar heel kort, omdat ik het geen leuke nummers vind. En dat kan je zeggen na een couplet en een refrein. Die 20 seconden gingen erover hoe snel ik het al beu was, het kan ook 30 seconden of 1 minuut zijn, dat hou echt niet allemaal bij.

Jullie hebben niet gestemd, misschien dus ook niet geluisterd, ga dus eerst zelf maar eens een oordeel vellen .

Kinderachtige slowchatdiscussie verwijderd, het mag ook best inhoudelijk over de muziek gaan.

themonster310 schreef:

En toen die Rihanna in elkaar had gemept (wat veel eerder gebeurde) ging er geen raar gevoel door je heen?