The Assemble Head In Sunburst Sound - The Assemble Head in Sunburst Sound (2005)

Uitgebracht in eigen beheer

6. Storm and Stress
  7. Kurtz’s Shroud
  8. Phantom Ramjet
avatar van RuudC
Charmant debuut van deze band. De link met Golden Void mag hier wel gelegd worden, maar het doet ook wel denken aan Joy. In mijn herinnering wordt er op latere platen wat meer gezongen en is er meer sprake van echte composities. Dit debuut klinkt wel lekker, maar komt erg geïmproviseerd over en daardoor vind ik het te vrijblijvend. Live moet dit een feestje zijn (zou de band nog bestaan?) en de muziek doet verlangen naar de lente die nu toch echt in aantocht is. Het is opbeurende muziek: vrij psychedelisch en erg luisterbaar. Het springt er alleen nog niet echt uit met zoveel bands die hetzelfde trucje doen.

avatar van lennert
Kende deze hele band niet, daarom leuke keuze van RuudC voor een marathon. Psychedelische rock heeft in potentie een paar van de mooiste stukken muziek in het repertoire, al hangt het heel erg af van hoe dit vorm gegeven wordt. Zolang de band mooie, melancholische stukken als Tolkonaut of Kurtz's Shroud heeft is het namelijk echt prachtig, maar op de wat meer schreeuwerige stukken als Phantom Ramjet vind ik het allemaal net te chaotisch om er goed van te genieten. Ben op zich wel benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld en vooral of er nog wat meer in gezongen gaat worden.