Triumph - Live at Sweden Rock Festival (2012)

Label: TML

1. When the Lights Go Down (5:36)
  2. Lay It on the Line (6:52)
  3. Allied Forces (5:06)
  4. Never Surrender (6:29)
  5. I Live for the Weekend (4:40)
  6. Blinding Light Show / Moon Child (10:21)
  7. Rocky Mountain Way (6:21)
  8. Magic Power (5:45)
  9. Rock & Roll Machine (9:50)
  10. Fight the Good Fight (7:29)
avatar van Metalhead99
"The fans demanded it, and the fans finally got it. After 20 years apart, the long-awaited Triumph reunion (of vocalist/guitarist Rik Emmett, bassist/keyboardist Mike Levine, and vocalist/drummer Gil Moore) took place at Sweden Rock Festival, on June 7th, 2008.", zie RELEASE DATE CONFIRMED FOR TRIUMPH’S ‘LIVE AT SWEDEN ROCK FESTIVAL’ DVD AND CD SET! | TRIUMPH - triumphmusic.com

Van het optreden uit 2008 op Sweden Rock Festival dus.

avatar van Dream Theater
Kan niet wachten op de dvd!

Ozric Spacefolk
Opgenomen in 2008, dat moet wel gaaf zijn, met Rik Emmett overigens...

avatar van Metalhead99
Naar mijn mening de beste live registratie van Triumph (heb enkel "In Concert" niet beluisterd) die ik ken. Ik heb voor het eerst geen problemen met de geluidskwaliteit. De kwaliteit is hier gewoon helder en eigenlijk vlekkeloos. Een beetje zoals ik het eigenlijk al eerder had willen horen.

De mannen spelen alsof er helemaal geen gat van ruim 15/16 jaar tussen had gezeten. Energiek en strak zijn woorden die bij me opkomen om de show die de mannen hier neerzetten te omschrijven.
Wel een grote overlap met de voorgaande live platen, maar wat geeft het. Magic Power, Rock & Roll Machine en Allied Forces zijn ook gewoon van die nummers die je eigenlijk tijdens een Triumph show gewoon zou willen horen.
Ik hoop dat ze nog eens terug komen voor wat meer optredens (een optreden in Nederland zou natuurlijk prachtig zijn).

avatar van Dream Theater
Wat een genot om deze canadese rockband weer live aan het werk te horen. Die stem van Rik Emmett weet me nog altijd te pakken en zijn gitaarspel is nog steeds van grote klasse. En wat een topnummers staan er op, de snelle rocker Allied Forces, het machtige Rock `n Roll machine, het prachtige en niet veel live gespeelde Blinding Light Show en mijn persoonlijke favorieten Magic Power,Never Surrender en Fight the God Fight. Ik blijf genieten van deze tijdloze muziek!

avatar van Sir Spamalot
Prima livealbum met de nummers die je van hen wil horen en het scheelt natuurlijk een hele slok op de borrel dat er een tweede gitarist meespeelt, ene Dave Dunlop. Live kan Triumph een voller geluid gebruiken.