Haight-Ashbury - Haight-Ashbury 2: The Ashburys (2012)

Label: Lime

1. Maastricht "A Treaty" (4:27)
  2. Sophomore (4:43)
  3. Everything Is Possible (4:38)
  4. 2nd Hand Rose (4:23)
  5. Ta Wit Ta Woo (4:41)
  6. Freelove (4:02)
  7. Dum Dee Dum (4:48)
  8. She's So Groovy '86 (3:46)
  9. Moondogs (3:39)
  10. Hole in the Ground (3:36)
  11. Buffalo Trace (4:55)
  12. Love, Haight & Ashbury (3:07)
Haight-Ashbury? Haight-Ashbury! Ik had er nog nooit van gehoord.

De jaren '60 herleven op dit album en tegelijkertijd hoor ik Veruca Salt (kent u ze nog?!).
Voeg er een heel lichte echo Breeders aan toe maar dan zonder de scherpe randjes en het is misschien duidelijk welke kant het op gaat op dit rockalbum met dameszang (Kirsty Reid, Jennifer Thompson aangevuld met Kirsty's broer Scott op drums).

Beetje hippie, beetje naïef, powerpop-rock (grunge), leuk hoesje door een instagram filter en het is net echt.

In het begin erg lekker en leuk maar op den duur begint het te veel op elkaar te lijken en wordt het een beetje blurry. Dat is jammer want er zit wel potentie in dit gezelschap maar nu is het me soms toch echt wat te zweverig.