Inner City - Paradise (1989)

Dance / Pop
Label: 10

1. Inner City Theme (2:50)
  2. Paradise (4:05)
  3. Ain't Nobody Better (4:00)
  4. Power of Passion (4:58)
  5. Big Fun (3:26)
  6. Do You Love What You Feel (5:00)
  7. Good Life (4:05)
  8. Set Your Body Free (4:03)
  9. And I Do (4:09)
  10. Secrets of the Mind (4:58)
avatar van Kos
Kos
Big Fun en Good Life zijn nu nog steeds geweldig .

avatar van sq
sq
Oeps... je bent snel. Ik wilde net eens gaan kijken hoe mijn nieuwe toevoegingen erop stonden. Je hebt wel gelijk natuurlijk. Een mooie in de categorie positieve en vrolijke muziek.

NB; de rest van het album is lang niet zo goed als die twee.

Matig album van technolegende Kevin Saunderson dat door de 2 (cheesy) dance klassiekers Good life en Big fun toch nog nét de moeite waard is.
Do You Love What You Feel is daarnaast ook een leuk nummer. Voor de rest van de nummers hoef je het niet te doen.

goodlife....GOODLIFE!!!

0,5
inderdaad een niet al te best album van dit duo,maar ik vind good life nog steeds een geweldig nummer

avatar van andré
alleen voor good life een 4,5 de rest geef ik 0,5

Ken je de rest wel dan? Dat ligt toch behoorlijk in de lijn van 'Good Life'. Prima liedjes allemaal hoor.

avatar van musicfriek
alleen voor good life een 4,5 de rest geef ik 0,5

Ja, dit vind ik niet echt geloofwaardig Big Fun lijkt enorm op Good Life, kan onmogelijk een 0,5 hebben. De rest is zeker wel gelijkwaardig.

avatar van Martijn Jonkers
Echt een onderschat album. Je moet het even wat vaker draaien maar dan raak je toch in de ban van die heerlijke flinterdunne maar zeer goed in elkaar gezette tracks. Set Your Body Free vind ik bijvoorbeeld een toppertje. Heb ik al erg vaak gedraaid. Andere heerlijke tracks zijn Ain't Nobody Better, Do You Love What You Feel en Secrets Of The Mind. Graag wat meer waardering voor Kevin Saunderson en z'n Inner City.

Leuk feelgood albumpje van legende Kevin Saunderson. Big Fun en Good Life doen het nog steeds goed op de dansvloer, zo draaide Carl Craig het nummer nog in zn (verder redelijk tegenvallende) set op Voltt afgelopen weekend. Alleen zou ik dit toch eerder onder dance scharen, of iig pop/dance...

Heb het er bij gezet.

avatar van blur8
Ik ben groot fan van deze typische 90-dance.
Inderdaad is de Kevin Saunderson productie het beste wapenfeit.
De track die ik mis is: Whatcha Gonna Do With My Lovin'. Ik heb de cd-single uit 1989 en daarop is vooral de ruim 8 minuten Def-Mix verrukkelijk. een lekkere beat, verjazzd met een piano die nooit gaat vervelen.

avatar van musicfriek
Verrek, was me nooit opgevallen. Die ontbreekt idd. Maar ik heb een verzamelaar waar dit nummer wel op staat. Erg lekker relaxed nummertje wat ook totaal niet te vergelijken valt met hun eerste 2 hits.

avatar van RogerV
Leuke cd van dit invloedrijke groepje. Met nummers die nu nog steeds opvalend fris klinken.

Big Fun en Good Life blijven natuurlijk wel de uitschieters. Vooral die laatste is natuurlijk een der klassiekers van het dancegenre.

De rest van de cd is iets minder opwindend maar wel goed luisterbaar.

avatar van pureshores
voor die tijd was dit allemaal wel een stuk electronischer en clubbier dan de Paula Abduls en Janet jacksons die toen zogenaamd dance maakten.
Hier zijn 4 singles van getrokken als ik me niet vergis die allemaal doortikken in eenzelfde tempo

Set your body free is ook lekker.

Watcha gonna do with my lovin' staat op Paradise remixed

avatar van RogerV
Morgen op Extrema Outdoor Kevin Saunderson ft. Inner city live. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.

avatar van RogerV
Nou ben er geweest. Erg leuk. Eerst Kevin Saunderson solo en daarna ineens Paris Grey op het podium. Samen met Ann Saunderson tegenwoordig, de ex vrouw van Kevin.

Leuk om Inner City weer op het podium te zien. Gezien ik in de hoogtijdagen van het duo nog op de onderbouw van de basisschool zat de eerste keer. Leuk ook dat ze op de achtergrond die oude videoclips speelden.

avatar van PEN15
Ohh, kanonne! Wat waren de kleurrijke tachtiger jaren toch ontzettend veelzijdig. met synthpop, new wave, electro en rond 1989 met allerlei invloeden van acid-en-warehouse muziek.

Echt he, ik hoorde Big Fun in mijn kindertijd en daarna was het voorgoed verdwenen. In de jaren negentig hoorde ik het per toeval nog eens op de achtergrond. Niemand kon me echter vertellen van wie het was, behalve het afgezaagde: "dat liedje is al heel oud". Okee, maar zeg dan van wie is het, als je dat niet kunt, mondje toe!

Nu heb ik hem eindelijk, met Big Fun als mijn grote trofee. Het klinkt zo heerlijk, vertrouwd en een flashback naar mijn basisschooljaren.

avatar van pureshores
toch wel een van de eerste gezichten achter de koude acid en techno van 1988/1989

Big Fun ook?

herman schreef:

Big Fun ook?

Big Fun is aardig,maar kan niet tippen aan Good Life

avatar van pureshores
Grappig want Big fun gaf mij ook niet de doorslag, kwam ook pas bij Good life

avatar van PEN15
blur8 schreef:

Ik kom hier geregeld kijken en ik snap NU pas waar jullie het over hadden!!! Ik zit nog eens naar mijn cd te kijken en ik denk ook al asjemenou hoe kan het dat hier Paradise staat terwijl die van mij Big Fun heet. Blijkt dit een andere release waarin WGDWML vervangen is met Power of Passion (track 4). Dit had ik totaal niet in de gaten! Ik zal vast niets missen, want WGDWML is een erg lekker nummer. Ik vind dat ik wel een halfje mag verhogen, ik had gedacht dat ik alleen Big Fun goed zou vinden, maar de rest komt er gevaarlijk dichtbij.

avatar van blur8
leuk dat een 4 jaar oud bericht een positieve luister ervaring oplevert.
InnerCity is een vergeten 80-parel, die altijd blijft sprankelen.

Minstens 5 jaar vooruit op z'n tijd, deze CD die dance naar de hitlijsten bracht.
Geen fan van het genre, maar dit klonk en klinkt nu nog erg fris en origineel.
Ik was verrast dat er zoveel goeie nummers op stonden, ik had me eerder verwacht aan twee singles en acht opvulnummers, maar dat is deze CD zeker niet.
Good Life is natuurlijk een steengoed nummer, maar ik luister ook graag naar Ain't nobody better, Paradise en Secrets of the mind.
Eén van de weinige Engelstalige albums uit die periode en de jaren erna die ik nog met plezier opzet.