James Blunt - Back to Bedlam (2005)

Label: Custard

1. High (4:04)
  2. You're Beautiful (3:33)
  3. Wisemen (3:42)
  4. Goodbye My Lover (4:18)
  5. Tears And Rain (4:04)
  6. Out Of My Mind (3:33)
  7. So Long, Jimmy (4:24)
  8. Billy (3:37)
  9. Cry (4:06)
  10. No Bravery (4:02)
  11. Fall at Your Feet [Acoustic] * (2:25)
  12. You're Beautiful [Acoustic] * (3:31)
  13. No Bravery [Live] * (3:41)
  14. Goodbye My Lover [Acoustic] * (5:06)

avatar van heartofsoul
Raar hoor, dat afzeiken van James Blunt. Je moet misschien een beetje van zijn stem houden, wat mij tot op heden vrij goed lukt. En dan hoor verder heel aardige, gevoelige liedjes. Niet te vaak beluisteren wellicht, maar dat geldt wat mij betreft voor wel meer "bést aardige" cd's. 3*** dan maar.

avatar van Pietro
0,5
Ik heb meerdere malen geprobeerd om naar de muziek van James Blunt te luisteren, maar de man wekt bij mij alleen maar irritatie op. Ik vind het moeilijk de man serieus te nemen, vooral doordat nummers als You're Beautiful en Goodbye My Lover zo enorm zeikerig en cliché klinken dat ik soms twijfel of dit een serieuze poging is geweest van James Blunt of dat het als een parodie op muziek bedoeld is.

Het is me wonderwel gelukt om Back to Bedlam in zijn geheel te beluisteren, maar dat viel niet mee: 0,5*.

Veel negatieve reacties op deze plaat . Bij You're Beautiful en Goodbye met Lover nog enigszins te begrijpen maar de rest is goed te pruimen. Wiseman is ronduit prachtig en So Long Jimmy met Doors riedeltje leuk gedaan.

avatar van niels78
Ja, ik begrijp sommige reacties enigszins. Maar dan loop je op YouTube tegen deze live versie aan van Goodbye my Lover..

avatar van harm1985
Destijds grijsgedraaid, verblind door de liefde voor mijn toenmalige vriendin, maar om na jaren na dato een 0,5 te laten staan, ondanks dat het salonfähig is om James Blunt te haten is wat overdreven.

avatar van LucM
Neen, het afzeiken van James Blunt vind ik overdreven. Dit album is wat wisselvallig maar er staan toch een aantal prachtige nummers als Wisemen en No Bravery en ook zijn nr.1-hit You're Beautiful mag er nog steeds zijn.
Maar alle albums van James Blunt vind ik wisselvallig met zowel sterke als mindere songs (dit debuut vind ik nog zijn beste), wellicht dat de compilatie James Blunt - The Stars Beneath My Feet (2004-2021) nog het meest aangewezen is.

avatar van coldwarkids
Koenr schreef:
De rest is vooral meer van hetzelfde, niet slecht, wel een beetje saai.
Zit nog te twijfelen tussen 3 en 3,5 ster.

Toch maar een halfje gegeven ja?