Foxy - Get Off (1978)

3. Madamoiselle (4:49)
  4. You (6:18)
  5. Get Off (4:04)
  6. Lucky Me (6:47)
  7. Goin' Back to You (5:39)
  8. It's Happening (3:32)
avatar van kaztor
Een soort jaren-70 Scissor Sisters?

avatar van matthijs
Ha, nou, muzikaal gezien toch wat meer funky, en heel andere zang.
Ken je Promises? Dat zou ik wel een beetje als jaren 70-SC kwalificeren. En Barnaby Bye (voorloper van the Alessi brothers) als de eind jaren 60/begin 70 SC.
Alsof jij het nu allemaal gaat luisteren, haha!

Beetje saaie plaat dit, maar nog wel net om aan te horen.

avatar van nlkink
Een 'one hit wonder', is het niet? Tenminste in Nederland. Ik kan me in elk geval verder van deze groep geen andere nummers herinneren. Op 192 kwam de video clip voorbij en dan komen de herinneringen terug. De zanger die in de videoclip nogal de aandacht trok was al weer vertrokken toen de groep in Nederland in Toppop kwam optreden.
In Amerika hebben ze nog een paar hitjes gehad.

avatar van Droombolus
Opvolger Hot Numbers kreeg ook nog behoorlijk wat speeltijd op de radio damaals. Mevr. Droombolus was fan dus ik kreeg de beide LPs tot diep in de jaren 80 regelmatig voor 'n oren. Heb zelfs een jaar of 10 geleden nog de Collectables 2fer van de 2 albums voor haar gekocht .......

Prima plaat deze. Ik had 'm zelf nooit gekocht maar het is allemaal prima gespeeld/gezongen en met een duidelijke visie op de teep geslingerd.

avatar van bikkel2
Get Off bevat vette funk. Album ken ik niet. Ze zijn in ieder geval redelijk snel in de vergetelheid geraakt.
Wel gladjanussen trouwens, maar dat is geen echt excuus natuurlijk.

avatar van nlkink
Gladjanussen? Toen ik in 1978 het ozzinele (geformuleerd in de geest van droombolus) videoclipje voor het eerst zag met de blonde (en opgemaakte) zanger had ik eerder het idee dat het een groep provocerende relnichten was. Toen ze eenmaal in de Toppop studio waren geweest is dat eerste filmpje nooit meer getoond.

avatar van bikkel2
Ha, ha.....ja, die clip heeft ze genekt uiteindelijk.

avatar van frolunda
1,5
Titelsong Get off was een nummer 1 hit en best een lekker nummer (ik heb het zelfs nog ooit op een playbackshow op de basisschool gedaan).De rest bestaat echter hoofdzakelijk uit flauwe disco/funk die,en dan druk ik me nog voorzichtig uit niet al te best is.