Hitzone 24 (2003)

Alternatieve titel: Yorin Hitzone 24

Label: BMG

1. Kane - Before You Let Me Go (6:15)

met Ilse DeLange

2. Wayne Wonder - No Letting Go (3:25)
  3. Stacie Orrico - Stuck (3:46)
  4. Sean Paul - Get Busy (3:35)
  5. Christina Aguilera - Fighter (4:10)
  6. Fabolous - Can't Let You Go (3:48)

met Mike Shorey & Lil' Mo

7. Juanes - A Dios le Pido (3:29)
  8. Veldhuis & Kemper - Ik Wou Dat Ik Jou Was (3:59)
  9. Di-rect - She (4:05)
  10. Justin Timberlake - Rock Your Body (4:31)
  11. Girls Aloud - No Good Advice (3:50)
  12. Thicke - When I Get You Alone (3:39)
  13. Jim - Tell Her (3:15)
  14. Lisa Maffia - All Over (3:47)
  15. Tatu - How Soon Is Now (3:18)
  16. Will Young - Light My Fire (3:33)
  17. Sertab - Every Way That I Can (2:39)
  18. Bløf - Omarm (4:12)
  19. 50 Cent - In da Club (3:20)
avatar van Man of Sorrows
Dat wel, maar veelal verschillen die lijsten niet zo heel erg veel. Hoewel, soms zie ik bij jullie een leuk nummer in de lijst dat hier niets doet, en omgekeerd. Dat nummer van Major Lazor is toch wel een wereldhit, staat bij jullie ook in de top 10. De andere nummers vind ik niet meteen terug in de NL hitparade, komt misschien nog wel.

Edit : Fun ook een top 10 hit bij jullie en Kid Cudi staat in vele hitlijsten, dus komt ook nog wel bij jullie terecht. No Advice nu eens aan het beluisteren, dat valt inderdaad nog mee tussen de rest. Behoorlijk opgebouwd en goed refrein (dat me zelfs wat aan Pokerface doet denken). Nou goed dan, één nummer een voldoende . Dat moet dan wel hun beste nummer zijn, want GA staat bij mij niet meteen als memorabel in mijn geheugen gegrift.

avatar van Arrie
Niet? Ze hebben wel meer toffe singles hoor.

Ik snap trouwens ook niet echt wat je tegen Timbaland hebt. Eentonig? Maakt vaak juist heel inventieve beats.

avatar van Man of Sorrows
Een aantal vroege producties kon ik nog hebben maar ik herinner me een tijd dat zowat elk nummer waar hij achter de knoppen zat een nogal gelijkaardige sound had. Hm nee, ik hou niet van Timbaland. Sowieso heb ik weinig met de Amerikaanse hits vrees ik. Als ik eens een fijn nummer ontdek in de hitparade is dit steeds een Europese productie.

avatar van tnf
tnf
Arrie schreef:
Niet? Ze hebben wel meer toffe singles hoor.

Heb ik de laatste jaren ook weleens gehoord, dat sommige nummers die ik leuk vind (dat soort muziek, maar ook deephouse/techhouse/enz.-nummers) 'eentonig' zijn of 'een climax missen'. Niet alles is even 'in your face', al is dat weleens anders geweest.

Maar zulke nummers moeten het ook niet van een klassieke opbouw met daverende climax hebben. Daarbij moet je gewoon van de aparte geluidjes en bijzondere beat-constructies genieten.

Ik ben ze de laatste jaren trouwens meer gaan waarderen, die oude Timbaland-producties. In het kielzog van de hier iets meer geliefde Neptunes-clan. Heb ze vóór de autotune-trend weleens als mechanisch bestempeld, maar een jaar of vier, vijf later blijkt het zowaar peanuts te zijn, vergeleken met wat er nog zou komen.

@Man Of Sorrows: veel van die zogenaamde populaire poprock en indie van tegenwoordig vind ik, net als die autotune/electropop-trend, nogal klinisch aandoen. Dat er zo'n 'gloomy' jaren 80-waas overheen hangt, of zo. Een probleem wat ik onder andere met We are young van Fun heb. Dan kan het wel meer muzikaal verantwoord zijn dan zo'n Sean Paul die op deze Hitzone staat, maar... nee.

Niks tegen gitaren, alleen heb ik meer met de stijl van oldies als Living Colour, Urban Dance Squad en aanverwanten. Wel gaat er van die muziek iets uit wat ik niet in deze tijd vind passen, en waardoor ik voorlopig geen revival verwacht.

En ja, er bestáát hedendaagse muziek die ik leuk vind, al zou je het bij het lezen van m'n berichten hier (o.a. in Muziek >> Algemeen >> nieuw in de top 40 - 2012 ) niet altijd zeggen.

avatar van NewYorkCityLight
1,5
1. Kane - Before You Let Me Go :
Irritant en saai duet van twee muzikanten waar ik niet veel mee heb.

2. Wayne Wonder - No Letting Go :
Vind dit wel een leuke one-hit-''wonder'' (hij doet zijn naam eer aan). Ik zet het eigenlijk nooit meer op maar dit nummer is wel lekker opliftend en vrolijk en ik kan het me nog zo voor de geest halen.

3. Stacie Orrico - Stuck :
Aardige single van Stacie, eigenlijk niet meer dan dat. Vroeger vond ik het leuker.

4. Sean Paul - Get Busy :
Deze vind ik heel leuk! Sean Paul vind ik in het algemeen altijd wel leuke hits afleveren en dit is zeker geen uitzondering. Terecht zijn grootste hit in Nederland (in ieder geval qua positie) geweest.

5. Christina Aguilera - Fighter :
HIer zit lekker wat pit in. Tekstueel vind ik het ook erg sterk. Niet per se vanwege de algehele boodschap (die ietwat cliché aandoet) maar ik vind de rijmwoorden en de structuur goed gevonden. Erg geslaagd, al vind ik de clip wel ietwat vreemd en snap ik 'm nog steeds niet (zal wel iets met de denkbeeldige transformatie van een ''Fighter'' te maken hebben).

6. Fabolous - Can't Let You Go :
Zeer leuke R&B plaat die ik tot voor kort helemaal was vergeten. Heb hem - sinds de herontdekking in het Commerciele KO topic - weer een aantal keer gedraaid en ook het album van Fabolous gedownload waar deze op te vinden is. Dit was niet eens de enige leuke track die erop te vinden was.

7. Juanes - A Dios le Pido :
Niet erg bijzonder maar slecht is het ook niet.

8. Veldhuis & Kemper - Ik Wou Dat Ik Jou Was :
Wist eigenlijk nooit dat dit een parodie was. Kan niet oordelen of het geslaagd is of niet want het origineel ken ik niet. Als nummer heb ik er nooit veel aan gevonden.

9. Di-Rect - She :
Deze is wel aardig maar hoef ik ook niet meer te horen.

10. Justin Timberlake - Rock Your Body :
Ook dit nummer is wel aardig maar is wat mij betreft wel zijn minst leuke single van het album 'Justified'.

11. Girls Aloud - No Good Advice :
Ik blijf me verbazen dat Girls Aloud, behalve in het thuisland, nooit echt ergens een voet aan de grond heeft gekregen. Wat mij betreft zijn de nummers die hier wel doorbraken namelijk niet beter dan de vele singles die volgden (velen vind ik zelfs beter). Tsja, de wereld was toch nog niet helemaal klaar voor een nieuwe Spice Girls denk ik.

12. Thicke - When I Get You Alone :
Dit heb ik nooit leuk gevonden. Ik was wel positief verrast door zijn album ''Evolution of Robin Thicke'' dat gelukkig een heel ander (en meer volwassen) geluid liet horen.

13. Jim - Tell Her :
Dit is beter dan die single van Jamai maar nog steeds niet veel soeps.

14. Lisa Maffia - All Over :
Dit zei me eigenlijk niks en ben ik dus ook opnieuw gaan luisteren. Tijdens het herbeluisteren kwam het wel weer een beetje terug. Deze is best wel aardig, ondanks dat hij nooit is blijven hangen.

15. t.A.T.u. - How Soon Is Now? :
Niet heel erg boeiende cover eigenlijk, maar ik vind hem ook niet slecht. Heb deze nog ergens op single (had ''All the Things She Said'' ook) en als b-kant staat hun Eurovisiesongfestival inzending 'Ne Ver Ne Boisa' er ook nog op. Één groot feest

16. Will Young - Light My Fire :
Kende het origineel destijds niet maar die is echt 300 duizend keer beter dan dit gedrocht. Bovendien is die lange solo uit het origineel, wat duidelijk het beste stuk was, hier voor het gemak even weggelaten zodat het netjes rond de 3 en een halve minuut blijft.

17. Sertab - Every Way That I Can :
Dit vind ik de laatste leuke winnaar van het Eurovisiesongfestival. Vind het ook leuk dat ze bij de Turkse roots zijn gebleven aan de invloeden in het nummer te horen. Er hebben na dit nummer nog wel leuke tracks meegedaan maar niet gewonnen (imo). Ook de tekst vind ik opmerkelijk leuk voor een songfestival liedje, vooral in het refrein. De wanhoop spat er lekker vanaf : ''Every way that I can, I'll try, I'll die, to make you mine again''. Ik houd wel van die overdrevenheid.

18. Blof - Omarm :
Nee dank je. Mijn broer draaide dit gisteren nog dus deze zit nog fris in het gehoor.

19. 50 Cent - In a Club :
Vind deze ook niet leuk maar heb deze al x aantal jaar niet gehoord dus misschien dat tegenwoordig anders zou zijn. Dat zou best kunnen.

Favorieten 4,5,6,17

Autobahn
Nummer 1: wederom een niet bijzonder nummer van Kane (deze keer met Ilse).

Nummer 10: het is niet vervelend.

Nummer 15: als liefhebber van The Smiths doet dit me pijn.

Nummer 18: 1 van de weinige goede liederen van Blof.

Nummer 19: erg saai en vervelend.

avatar van pureshores
Nu achteraf gezien zien was When I get you alone
zo erg nog niet vergeleken met Blurred lines

avatar van Arrie
Niks mis met Blurred Lines, hij was alleen nogal overplayed.

avatar van pureshores
When I get you alone was ook overplayed in 2003, hij leek toen een one hit wonder te worden