1. Kane - Before You Let Me Go :
Irritant en saai duet van twee muzikanten waar ik niet veel mee heb.
2. Wayne Wonder - No Letting Go :
Vind dit wel een leuke one-hit-''wonder'' (hij doet zijn naam eer aan). Ik zet het eigenlijk nooit meer op maar dit nummer is wel lekker opliftend en vrolijk en ik kan het me nog zo voor de geest halen.
3. Stacie Orrico - Stuck :
Aardige single van Stacie, eigenlijk niet meer dan dat. Vroeger vond ik het leuker.
4. Sean Paul - Get Busy :
Deze vind ik heel leuk! Sean Paul vind ik in het algemeen altijd wel leuke hits afleveren en dit is zeker geen uitzondering. Terecht zijn grootste hit in Nederland (in ieder geval qua positie) geweest.
5. Christina Aguilera - Fighter :
HIer zit lekker wat pit in. Tekstueel vind ik het ook erg sterk. Niet per se vanwege de algehele boodschap (die ietwat cliché aandoet) maar ik vind de rijmwoorden en de structuur goed gevonden. Erg geslaagd, al vind ik de clip wel ietwat vreemd en snap ik 'm nog steeds niet (zal wel iets met de denkbeeldige transformatie van een ''Fighter'' te maken hebben).
6. Fabolous - Can't Let You Go :
Zeer leuke R&B plaat die ik tot voor kort helemaal was vergeten. Heb hem - sinds de herontdekking in het Commerciele KO topic - weer een aantal keer gedraaid en ook het album van Fabolous gedownload waar deze op te vinden is. Dit was niet eens de enige leuke track die erop te vinden was.
7. Juanes - A Dios le Pido :
Niet erg bijzonder maar slecht is het ook niet.
8. Veldhuis & Kemper - Ik Wou Dat Ik Jou Was :
Wist eigenlijk nooit dat dit een parodie was. Kan niet oordelen of het geslaagd is of niet want het origineel ken ik niet. Als nummer heb ik er nooit veel aan gevonden.
9. Di-Rect - She :
Deze is wel aardig maar hoef ik ook niet meer te horen.
10. Justin Timberlake - Rock Your Body :
Ook dit nummer is wel aardig maar is wat mij betreft wel zijn minst leuke single van het album 'Justified'.
11. Girls Aloud - No Good Advice :
Ik blijf me verbazen dat Girls Aloud, behalve in het thuisland, nooit echt ergens een voet aan de grond heeft gekregen. Wat mij betreft zijn de nummers die hier wel doorbraken namelijk niet beter dan de vele singles die volgden (velen vind ik zelfs beter). Tsja, de wereld was toch nog niet helemaal klaar voor een nieuwe Spice Girls denk ik.
12. Thicke - When I Get You Alone :
Dit heb ik nooit leuk gevonden. Ik was wel positief verrast door zijn album ''Evolution of Robin Thicke'' dat gelukkig een heel ander (en meer volwassen) geluid liet horen.
13. Jim - Tell Her :
Dit is beter dan die single van Jamai maar nog steeds niet veel soeps.
14. Lisa Maffia - All Over :
Dit zei me eigenlijk niks en ben ik dus ook opnieuw gaan luisteren. Tijdens het herbeluisteren kwam het wel weer een beetje terug. Deze is best wel aardig, ondanks dat hij nooit is blijven hangen.
15. t.A.T.u. - How Soon Is Now? :
Niet heel erg boeiende cover eigenlijk, maar ik vind hem ook niet slecht. Heb deze nog ergens op single (had ''All the Things She Said'' ook) en als b-kant staat hun Eurovisiesongfestival inzending 'Ne Ver Ne Boisa' er ook nog op. Één groot feest
16. Will Young - Light My Fire :
Kende het origineel destijds niet maar die is echt 300 duizend keer beter dan dit gedrocht. Bovendien is die lange solo uit het origineel, wat duidelijk het beste stuk was, hier voor het gemak even weggelaten zodat het netjes rond de 3 en een halve minuut blijft.
17. Sertab - Every Way That I Can :
Dit vind ik de laatste leuke winnaar van het Eurovisiesongfestival. Vind het ook leuk dat ze bij de Turkse roots zijn gebleven aan de invloeden in het nummer te horen. Er hebben na dit nummer nog wel leuke tracks meegedaan maar niet gewonnen (imo). Ook de tekst vind ik opmerkelijk leuk voor een songfestival liedje, vooral in het refrein. De wanhoop spat er lekker vanaf : ''Every way that I can, I'll try, I'll die, to make you mine again''. Ik houd wel van die overdrevenheid.
18. Blof - Omarm :
Nee dank je. Mijn broer draaide dit gisteren nog dus deze zit nog fris in het gehoor.
19. 50 Cent - In a Club :
Vind deze ook niet leuk maar heb deze al x aantal jaar niet gehoord dus misschien dat tegenwoordig anders zou zijn. Dat zou best kunnen.
Favorieten 4,5,6,17