Hitzone 07 (1999)

Alternatieve titel: TMF Hitzone 7

Label: Universal

1. Shania Twain - That Don't Impress Me Much (4:01)
  2. Toy-Box - Best Friend (3:29)
  3. ABBA Teens - Mamma Mia (3:43)
  4. Backstreet Boys - I Want It That Way (3:33)
  5. Phats & Small - Turn Around (3:47)
  6. Hani - Baby Wants to Ride (3:46)
  7. Shanks & Bigfoot - Sweet Like Chocolate (3:14)
  8. Baz Luhrmann - Everybody's Free (To Wear Sunscreen) (5:06)
  9. The Goo Goo Dolls - Iris (4:49)
  10. Guano Apes - Open Your Eyes (3:07)
  11. Cartoons - Witch Doctor (3:06)
  12. Fabienne - Will You Still Love Me (3:57)
  13. Geri Halliwell - Look at Me (4:08)
  14. Wamdue Project - King of My Castle (3:42)
  15. Verecocha - Carte Blanche (3:25)
  16. Beenie Man Ft Chevelle Franklyn - Dancehall Queen (4:35)
  17. The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl (3:33)
  18. Jessica - I Do (3:38)
  19. Ann Lee - 2 Times (3:48)
  20. Bløf - Niets Dan Dit * (3:48)
totale tijdsduur: 1:12:27 (1:16:15)
Marcel²
Shania Twain met That Don't Impress Me Much is een leuk nummer, de rest is niet zo mooi, vind ik.

Electro_
Vond al deze nummers toen heel leuk, en sommigen nu nog steeds. Dus ga niet flauw doen: 3,5*

Mojo Pin
Guano Apes, dat vond ik toen best leuk hoor!

avatar van MiSs CrY bAbY
Ach ja, die goede, oude Hitzone's. Die heb ik stuk voor stuk grijs gedraaid, ik was ook helemaal fan van de Vengaboys en Toy Box, maar als ik het nu opzet, lach ik me stuk. Dit soort cd's zijn leuk om zo nu en dan even terug te horen en om te lachen. Ze liggen in mijn kast ondertussen al een behoorlijke stoflaag te krijgen.

Kadafi
Tja. Er staan natuurlijk leuke nummers in. 'Veracocha - Carte Blanche', blijft voor mij een van de beste Trance tracks ooit. En wat dachten we van de Goo Goo Dolls met Iris, dat nummer is toch wel een klassieker geworden ondertussen. Voor de rest niet zo bijzonder meer, maar toch 2,5 ster omdat 'ie grijsgedraaid is vroeger.

avatar van thelion
Ach ja verzamelaars van populaire top 40 muziek wat moet je er nog over zeggen......... Meestal staan er wel een aantal leuke nummers op en ook wat meuk....... De albums geven wel een beeld van de populaire top 40 muziek van die pereode.

Van dit exemplaar vind ik Wamdu Project, Phat's & Small, Veracocha en Chemical Brothers de beste bummers die er op staan...... Toy-Box, Abba Teens en Geri Halliwell hadden ze er beter niet op kunnen zetten.

Kadafi
Hey Boy Hey Girl!

Ja, ook een fantastisch nummer zonder twijfel.

avatar van tnf
tnf
1. Shania Twain - That Don't Impress Me Much

Ze kan wel zingen, maar het is allemaal compleet doodgeproduceerd wat ze maakt.

2. Toy-Box - Best Friend
3. Abba Teens - Mamma Mia
4. Backstreet Boys - I Want It That Way

Hier word ik echt héél moedeloos van.

6. Hani - Baby Wants to Ride

Destijds compleet kapotgedraaid. Jaren later blijkt het maar een plat nummertje te zijn, hoewel best aanstekelijk.

7. Shanks & Bigfoot - Sweet Like Chocolate

Opvallend en leuk nummer. Ik kan niet veel bedenken wat hier op lijkt en dat is positief.

8. Baz Luhrmann - Everybody's Free (To Wear Sunscreen)

Ik ben niet iemand die zich heel erg op songteksten concentreert, maar in dit geval heeft juist dát altijd de aandacht getrokken. Sowieso best een aardig nummer.

9. The Goo Goo Dolls - Iris

Ik hoor wel dat het een goed nummer, maar het gaat ook behoorlijk langs mee heen. Veel anderen blijken er echter wild van.

10. Guano Apes - Open Your Eyes

Een meeschreeuw-nummer waar een heerlijk soort energie in zit.

12. Fabienne - Will You Still Love Me

Eentje uit de 'tv-sterren moeten ook zonodig zingen'-stroming. Het was een betere poging dan die van Georgina Verbaan, waarvan ik zojuist bij een paar andere Hitzones van rond de millenniumwisseling liedjes zag staan, maar nog steeds niet helemaal gelukt. Je hoort dat er veel aan bewerkt is.

13. Geri Halliwell - Look at Me

Ken je dat, het 'nagels over een schoolbord'-gevoel???

14. Wamdue Project - King of My Castle

Binnen de super-commerciële dance is dit zeker een leuk liedje te noemen. Niet meer, niet minder.

17. The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl

Het is minder m'n genre dan het in het verleden was, deze track had je me eigenlijk vier jaar terug moeten voorleggen. Wel razend goed geproduceerd. Dat blijft duidelijk te horen.

19. Ann Lee - 2 Times

Vond ik zelfs toen al niet leuk, ondanks dat het behoorlijk goed in mijn toenmalige muzieksmaak leek te passen. Het heeft iets heel irritants.

Hé gaat het niveau zowaar omhoog?? Chemical Brothers, Goo Goo Dolls, Guano Apes... Daarnaast zijn ook Sweet like chocolate en King of my castle nog steeds best leuk!

avatar van Gatver
Erg fijne herinneringen aan dit Hitzone-deel... Vind het ook wel de beste van alle delen, qua songs.

Tnf: Wat betreft Sweet like chocolate deel ik zeker je mening! Blijft een lekker plaatje.

Fabiënne? Als je mij een moord wil laten bekennen, die ik niet heb gepleegd, dan moet je me vooral opsluiten in een kamer en hààr versie van dat liedje opzetten!!! Ik sla meteen door! AArgh!!!

Wat een verademing is deze hitzone. Er staan hier zelfs nummers op die ik nu nog graag zou horen. Dat nummer van Shania Twain was toendertijd erg leuk, nu wel te vaak gehoord.

Phats & Small! Die was ik helemaal vergeten. Meteen even opzoeken. Die heeft een lekkere groovy melodie
Baz Luhrman vond ik ook erg cool. De muziek is eigenlijk te vreemde om in de top 40 te eindigen maar toch gebeurde het. 'There's no sex, in the champagne room!' briljant!
Iris van GooGoo Dolls is prachtig. Heerlijke rauwe stem heeft de zanger. Gewoon een hitsingle waar ik eens wel kippenvel van kreeg en krijg.
Guano Apes vond ik toen ook een van de beste nummers op het album. Ik had veel eerder door moeten hebben dat mijn voorkeur bij rockmuziek lag.
Dan is er nog The Wanadu Project. Die hoorde ik laatst nog. Ook een lekker relaxte track. volgens mij zat er een anime achtige clip bij.
Als laatste natuurlijk Chemical Brothers. Gewoon vet nummer.

Best wel respect voor deze hitzone. Ondanks dat er ook veel troep tussen staat blijft de schade hier opvallend beperkt. Dit is ook een van de weinigen die boven de 1.99 uitkomt. Yay!

avatar van LucM
Enkel het nummer van The Goo Goo Dolls (9) vind ik uitstekend, het nummer van Ann Lee (19) is een guilty pleasure.
"Hey Boy Hey Girl" van Chemical Brothers vind ik ook goed, "I Want It That Way" vind ik het beste nummer van Backstreet Boys. "That Don't Impress Me Much" van Shania Twain zou er mee door kunnen maar is nu grijsgedraaid.
De rest ken ik niet (meer) of is niet aan mij besteed, Abba Teens vind ik hier het dieptepunt. Wat Guano Apes betreft, ik heb wel rockliefhebber maar vind daarom niet alle rock goed, ik ken ontelbare betere en vooral originelere bands dan Guano Apes.

avatar van Madjack71
Met The Goo Goo Dolls/Guano Apes/Wamdue Project/The Chemical Brothers en vooruit Blof is er toch nog enige kwaliteit te vinden op dit verdere eendagsvliegengedrocht.

timon
Nummers 9, 10 en 17 hebben 'de tand des tijds' doorstaan. De rest maar snel vergeven en vergeten.

8 , 14 en 15 zijn ook nog erg populair anders.

avatar van RogerV
Enige hitzone die ik bezit. Met dank aan een tante die deze voor mn verjaardag gaf.

Om even te reviewen plaat voor plaat

Shania Twain - That Don't Impress Me Much (4:01)

Afschuwelijke plastic popmuzak. Hoewel het idee achter de plaat nog best origineel is, staat de attitude me zo tegen dat het uitermate irritant wordt

Toy-Box - Best Friend (3:29)

Fout en kinderachtig maar nog een graadje minder vervelend dat enkele andere hits op de cd. Heb er goede herinneringen aan van een dagje zwemmen destijds.

Abba Teens - Mamma Mia (3:43)

Verschrikkelijk goedkoop en irritant. Dat er mensen zijn dit dat kochten is me nog altijd een raadsel.

Backstreet Boys - I Want It That Way (3:33)

Slappe deegslierten met ballenloze zeikmuziek. Hier krijg ik gewoon kramp van.

Phats & Small - Turn Around (3:47)

Dit was een zeer leuk housenummer. Destijds een van mn favorieten. En hij is nog steeds leuk

Hani - Baby Wants to Ride (3:46)

Goedkope pedaalemmerhouse voor de skihut

Shanks & Bigfoot - Sweet Like Chocolate (3:14)

Leue vroege 2 step hit. Vooral die melodie was best tof.

Baz Luhrmann - Everybody's Free (To Wear Sunscreen) (5:06)

Deze was ook leuk om te beluisteren. En origineel.

The Goo Goo Dolls - Iris (4:49)

Zie de kwaliteit er van in maar mijn ding niet.

Guano Apes - Open Your Eyes (3:07)

Die was wel tof. Een beetje makkelijk maar toch oke.

Cartoons - Witch Doctor (3:06)

Strontvervelend nummer.

Fabienne - Will You Still Love Me (3:57)

Fabienne dacht ook een nummertje te kunnen zingen. Dat werd een ontzettend slap clichenummer met wat quasi-stoere rockinvloeden. Het is zo ongeveer direct in de vergetelheid geraakt.

Geri Halliwell - Look at Me (4:08)

Bleeeh wat een nietszeggend nummer

Wamdue Project - King of My Castle (3:42)

Geen slechte housetrack maar gaat op den duur erg vervelen

Veracocha - Carte Blanche (3:25)

Tranceklassiekertje. Mooie melodielijnen.

Beenie Man Ft Chevelle Franklyn - Dancehall Queen (4:35)

Deze was erg gaaf. Het samenspel tussen Beenie man en Chevelle was tof. Dacht in het begin dat dit nummer uit de vroege 90's was aangezien het daar meer bij past.

The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl (3:33)

Erg vette plaat waarmee de Chemicals het breakbeat genre verlieten. Het heeft een radioactief sfeertje.

Jessica - I Do (3:38)

Sky radio muzak. Hoewel ik ze erger gehoord heb

Ann Lee - 2 Times (3:48)

Bweurk wat een kotsnummer. Heel veel slechter heb ik eurodance weinig mogen horen.

avatar van Dibbel
1,5
Hitzone 7 uit een van de slechtste hitparadejaren uit de geschiedenis, 1999.
Op deze zijn wat mij betreft de goede nummers die van The Goo Goo Dolls (wel teveel gehoord inmiddels), Guano Apes (lekker lomp), Chemical Brothers en Blof (altijd wel OK).
Best aardige nummers van Fabienne (eendagsvlieg) en Jessica Fol(c)ker (vijfdagsvlieg) en Veracocha die de guilty pleasures trancekoffer in gaat.
Verder kan ik het te beklijvende King Of My Castle echt niet meer horen, dekt wat mij betreft bij Shania Twain de titel van het liedje de lading volledig en vind ik het liedje van Geri Halliwell matig. Ook Ann Lee is zwaar irritant.
Van Baz Luhrmann weet ik niet wat ik daar mee aan moet, maar hou het maar even op een gimmick.
Al die boybands kan ik nu ruim 10 jaar later soms weer heel voorzichtig aanhoren, zonder spontane braakneigingen te krijgen en dat geldt dus ook voor de Backstreet Boys.
Werkelijk vreselijk zijn Toy-Box, Abba Teens, Hani en Cartoons.
Houden we nog over Phats&Small, Shanks&BigFoot en Beenie Man, die mij ook niets doen.
1,5* dan maar.

avatar van pureshores
de zomer van 1999

1.Shania Twain - That Don't Impress Me Much (4:01)ik moet zeggen dat ik me er toen niet aan stoorde, maar je hoort hem nu dan ook nooit meer, ze verliet een beetje de country hoek hiermee
2.Toy-Box - Best Friend (3:29)-meuk voor Nickelodeon
3.Abba Teens - Mamma Mia (3:43)-begrijp niet echt het nut hiervan-als je Abba wilt horen pak je wel de originele platen
4.Backstreet Boys - I Want It That Way (3:33)-gezapige troep van een boyband die echt niet meer dan nodig wil doen
5.Phats & Small - Turn Around (3:47)-veel te vaak gehoord, Stardust kloon
6.Hani - Baby Wants to Ride (3:46)-vrij plat beukplaatje, als dit ook de Hani is van al die remixen lijkt dit totaal niet op zn eigen werk, maar ik meen dat er een DJ Isaac edit was die bekend werd
7.Shanks & Bigfoot - Sweet Like Chocolate (3:14)-heerlijk, 1 van de eerste uk garage plaatjes die doorsijpelde en 1 van de weinige plaatjes waar kinderzang acceptabel is
8.Baz Luhrmann - Everybody's Free (To Wear Sunscreen) (5:06)-op Hitzone een zeer vreemde eend in de bijt-heel apart nummer en geeft nog aan hoe vrij de charts toen waren dat zoiets ook kon scoren
9.The Goo Goo Dolls - Iris (4:49)-heeft mij nooit wat gedaan, heeft iets depressings over zich
10.Guano Apes - Open Your Eyes (3:07)-vreselijk, teveel geschreeuw
11.Cartoons - Witch Doctor (3:06)-zegt me niks
12.Fabienne - Will You Still Love Me (3:57)-vond dit destijds best grappig maar haar engels is abominabel, denk dat ze een soort Anouk wilde worden
13.Geri Halliwell - Look at Me (4:08)-voor een ex Spice Girl was dit toch minder safe, nummer heeft aparte instrumentatie, daarna ging het ook meteen bergafwaarts
14.Wamdue Project - King of My Castle (3:42)-classic, al heeft het iets gedateerd over zich, toen al
15.Verecocha - Carte Blanche (3:25)-trance klassieker met een enorme drive in het nummer die opbouwt, heerlijk. In 2009 zou deze samen met Wamdue project weer opduiken in nieuwe versies
16.Beenie Man Ft Chevelle Franklyn - Dancehall Queen (4:35)-verschrikkelijk, hier kan ik niks mee
17.The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl (3:33)-dat dit erop staat is ook bijzonder, 1 van de lekkerste CB nummers, hier verlieten ze het lompere geluid en gingen meer terug naar de roots van acid house
18.Jessica - I Do (3:38)I Don't, zegt me even niks, zal wel een zoete ballad zijn
19.Ann Lee - 2 Times (3:48)-kinderlijke nummer waar we later ook niks meer van vernomen hebben
Bløf - Niets Dan Dit -zeiknummer

avatar van PEN15
pureshores schreef:

Dat ben ik wel wat met je eens. Hey Boy Hey Girl is een van hun beste nummers ooit en dat zoiets de Hitzone haalt is uncanny. Het was mij destijds geheel ontgaan dat de sample luidt: Hey girls B-boys, en dat ze het nummer toch anders hebben genoemd.

Even kijken of ik zelf nog wat te zeggen heb.

Ann Lee was verschrikkelijk, maar vergelijken met de rest van dat afschuwelijke Hitzone jaar nog te pruimen.

Idem voor Shania Twain, ze heeft talent, maar de muziek is zo gemaakt en geprogrammeerd dat het door merg en been gaat. Ik word hier knettergek van, vooral als je het meerdere dagen per dag moest aanhoren.

Cartoons was eigenlijk wel lachen omdat het er zo dik bovenop lag. Kom op, je moet gewoon eerlijk zijn. Als al die rommel van gabberpiet en gabberwijfje goed verkocht kon worden, dan kon je hier toch wel de humor van inzien?

Wamdue Project was ook wel aardig vergeleken met de rest van rampjaar 1999. Alleen werd deze tot bloedens toe veel te vaak ten gehore gebracht, zodat je het al gauw gaat haten.

Phats and Small klinkt op het eerste gezicht leuk, totdat je ontdekt hoe die mafkezen alles gestolen hebben en net doen alsof het van hen is.

Abba Teens? Aarrgh Teens

ook Toy Box vond ik nog wel te pruimen, het kan namelijk nog veel erger

een 2* kan nog wel voor deze Hitzone en dat is hoog

avatar van Funky Bookie
Niet het beste jaar uit de muziekgeschiedenis.
Guano Apes zijn by far het hoogtepunt.

avatar van LucM
Guano Apes vind ik ook niets, meer geschreeuw dan melodie en weinig origineel (zie eerder bericht).