Daniel Johnston - Fear Yourself (2003)

Label: Gammon

1. Now (2:26)
  2. Syrup of Tears (4:11)
  3. Mountain Top (2:04)
  4. Love Enchanted (3:45)
  5. Must (4:08)
  6. Fish (3:10)
  7. Power of Love (5:23)
  8. Forever Your Love (4:50)
  9. Love Not Dead (4:10)
  10. You Hurt Me (4:24)
  11. Wish (3:25)
  12. Living It for the Moment (4:15)
zeer goede plaat vind ik, in samenwerking met Mark Linkous van Sparklehorse,

mooi mooi

avatar van Dielie
ja, ik ben zot van dit album, dus heb er direct nog drie besteld;

"1990", "Fun" en "Artistic Vice"

ongelooflijk diene vent

hehe

De documentaire over hem was zondag in herhaling in uur van de wolf. Fascinerend!

ja, kpeis dak het mss 15 seconden gezien heb ofzo

g*dverd

avatar van Rodenrijck
grrrrrrrrr, heb ik die docu voor de tweede keer gemist.
Vroeger, ja vroeger ja, ergens in het mesozoicum had je loladamusica, dat was tenminste duidelijk: de klok op rock! wat de vpro de laatste jaren met hun 'kunst' aanbod doet is ronduit verwarrend en versnipperend. Heeft iemand het opgenomen toevallig, wie redt mij? dan kan ik weer verder met mijn leven

avatar van Yak
Yak
Rodenrijck schreef:

Ja zeg.. het verdwijnen van Loladamusica is een zware verschraling voor de vaderlandsche televisie. Ik hoop nog altijd vurig op een super-Lola-DVDbox, maar het liefst trekken ze dat programma weer de buis op natuurlijk.

Ontopic: er was trouwens ooit een mooie aflevering over Mark Linkous op Loladamusica. Die zou ik ontzettend graag nog een keer terug willen zien.

Rodenrijck schreef:
grrrrrrrrr, heb ik die docu voor de tweede keer gemist.

Heeft iemand het opgenomen toevallig, wie redt mij?

en mij ook

Yak schreef:

ja, nog zoiets waar ik mijn eigen zou voor folteren,

nog zoiets;

avatar van Yak
Yak
Dielie schreef:
nog zoiets;
"Good Morning Spider" is nog een tijdje verkocht geweest samen met een video, heb dat ook niet gekocht indertijd... nu vind ik da nergens meer natuurlijk...:?

Die video heb ik. Ik heb er zelfs een behoorlijk gehavende Good Morning Spider voor moeten aanschaffen, want de cd/video-combi moest uit een stoffig achterkamertje worden getrokken.

Troost je met het idee dat het allemaal niet heel spectaculair is. Vijf redelijk non-budget clipjes van Sparklehorse-nummers. Maarja, het is wel een leuk hebbedingetje.

avatar van Rodenrijck
hee, die video bij good morning spider heb ik dan weer wel
Ook die loladamusica en die van slobberbone zou ik graag weer eens zien

avatar van Dielie
welja, het is omdat ik een Sparklehorse-fan ben dat ik hem graag zou willen hebben, ik dacht wel dat er meer ging opstaan

mss vind ik hem ooit nog wel

zijn er geen Sparklehorse-videoclips te vinden op het net?

avatar van Confessor
Ik heb de docu in de herhaling gezien toen ik op vakantie was...
Het slechte weer en de verveling zorgden ervoor dat ik doelloos zappend voor de buis hing, wat ik zag was een man die me ontroerende!
Eenmaal thuisgekomen heb ik de CD "Fear yourself" gedownload en ik vind hem geweldig.
Vooral het nummer "Syrup of tears" bezorgd me keer op keer datzelfde gevoel als ik had toen ik de docu zag...

ge moet da kopen eh

Die gast van Sparklehorse heeft het een beetje verprutst, helaas. Daniel Johnston werkt het best alleen.

avatar van Dielie
Mark Linkous die iets verpest?

niet mee eens vriend

Ik hoor de nummers toch liever live zonder die prutser van een Linkous.
Solo is Daniel op z'n best.

avatar van Dielie
Jij vindt Daniel Johnston solo top, dat kan en is je recht, maar zeggen dat Mark Linkous slechte producties maakt is er toch echt over. Ik kan gerust zeggen dat de laatste Sparklehorse-plaat minder was dan de vorige twee platen, maar dat iemand zou zeggen dat ze slecht is, das overdreven.

Dus:

Noem Linkous geen prutser, da kwetst mij

goed, ieder zijn mening natuurlijk

op t begin vond ik t een kutplaat door die wazige productie, maar nu begin ik m steeds meer te waarderen.
hij zorgt ervoor dat af en toe de nummers lekker vrolijk en raar zijn:)

avatar van Kaaasgaaf
In potentie een meesterlijk idee om Dhr. Johnston te koppelen aan Dhr. Linkous, in de praktijk pakt het echter nogal teleurstellend uit. Waar Johnston zonder hulp van anderen met minimale middelen een magische sfeer weet op te roepen, maken de magisch-bedoelde sparklehorse-truukjes zijn liedjes een beetje belachelijk. Jammer, hier had zeker meer in gezeten. Of misschien ook wel niet.