Daniel Johnston - Hi, How Are You (1983)

Alternatieve titel: The Unfinished Album

Label: Stress

1. Poor You (2:03)
  2. Big Business Monkey (2:02)
  3. Walking the Cow (3:34)
  4. I Picture Myself with a Guitar (0:44)
  5. Despair Came Knocking (2:44)
  6. I am a Baby (In My Universe) (1:38)
  7. Nervous Love (0:18)
  8. I'll Never Marry (0:21)
  9. Get Yourself Together (0:29)
  10. Running Water (1:32)
  11. Desperate Man Blues (3:40)
  12. Hey Joe (2:44)
  13. She Called Pest Control (0:53)
  14. Keep Punching Joe (3:11)
  15. No More Pushing Joe Around (4:37)
avatar van Kaaasgaaf
Waar eindigt het ene album en begint de andere?

avatar van Kaaasgaaf
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Continued Stroy eindigt met ''Girls'' (nr. 14) en vanaf nr. 15 (''Poor You'') begint Hi, How Are You.
Continued Stroy komt uit '85, Hi How Are You uit '83. Deze verzameling gaat dus terug in de tijd.
Hi, How Are You is een echt meesterwerk, maar omdat Continued Story stukken toegankelijker is (al blijft dat zeer relatief in Johnston-universum) werkt deze volgorde erg goed.

Ik hou heel erg van Daniel Johnston, hij is een uniek talent. Z'n stem gaat door merg en been (en dat bedoel ik echt positief!) en z'n teksten zijn zeer fantasierijk (of krankzinnig zoals u wilt) en indringend. Maar tegelijk weet ik dat veel mensen niet het geduld voor deze bizarre schoonheid op zouden kunnen brengen. Ze missen heel wat!

Ik vind Hi, How Are You het beste Johnston-album, omdat het bij vlagen zeer melancholiek is maar nog niet zo verstikkend donker als zijn latere werk (zoals ''1990'', wat natuurlijk ook een wonderschoon album is!) en er ook veel momenten van fantasierijke naiviteit en gekke vrolijkheid op staan.
En Walking The Cow is gewoon een van de mooiste liedjes ooit geschreven!

Zelf vind ik songs of pain nog net wat sterker. Maar deze albums zijn zeker de moeite waard.
Al is als instapcd misschien the late great daniel johnston nog wel het meest geschikt. staan veel erg mooie nummers op.
Ook erg de moeite waard trouwens, de documentaire over daniel door jeff feuerzeig. http://www.imdb.com/title/tt0436231/
erg ontroerend en geeft meerwaarde aan de muziek wat mij betreft. al is de muziek op zichzelf ook al geniaal.

avatar van Kaaasgaaf
Ja, prachtige film is dat!

2 keer op cd gekocht, waarvan eentje gesigneerd door de man zelf. Maar nu ik 'm op vinyl heb, vind ik 'm nog veel mooier. De muziek is griezelig en ontroerend tegelijk. Voel de tragiek in Desperate Man Blues.

avatar van oruiz
heerlijk

avatar van hoi123
Waarom staat deze ook alweer gebundeld op de site? Op Spotify en op fysieke releases (in ieder geval die van mij) staat alleen Hi, How Are You.

avatar van Stickman10
zouden deze albums misschien gescheiden kunnen worden op de site?
Alvast bedankt!!

avatar van dazzler
Stickman10 schreef:
zouden deze albums misschien gescheiden kunnen worden op de site?
Alvast bedankt!!

Albums opgesplitst: het andere deel vind je voortaan hier Daniel Johnston - Continued Story (1985).

avatar van Stickman10
Thanx dazzler!!!

avatar van Deren Bliksem
Kaaasgaaf schreef:

Die van mij is net andersom, dus eerst Hi, How Are You en dan Continued Story.