Hitzone 23 (2003)

Alternatieve titel: Yorin Hitzone 23

Label: BMG

1. Jamai - Step Right Up (3:04)
  2. Coldplay - Clocks (4:10)
  3. Gareth Gates - Anyone of Us (Stupid Mistake) (3:48)
  4. Will Young - You and I (4:05)
  5. Robbie Williams - Come Undone (4:33)
  6. Sugababes - Shape (4:08)
  7. Daniel Bediengfield - If You're Not the One (4:02)
  8. Snoop Dogg, Dead End Alliance en Uncle Charlie Wilson - Beautiful (4:03)
  9. Jennifer Lopez F Ll Cool J - All I Have (4:15)
  10. Blue - U Make Me Wanna (3:39)
  11. Intwine - Happy? (3:27)
  12. Girls Aloud - Sound of the Underground (3:40)
  13. Kane - My Best Wasn't Good Enough (3:16)
  14. Pink - Family Portrait (4:57)
  15. Tatu - Not Gonna Get Us (3:36)
  16. Atomic Kitten - Be with You (3:36)
  17. Justin Timberlake - Cry Me a River (4:48)
  18. R. Kelly - Ignition [Remix] (3:04)
  19. Bad Candy - Spin Around * (2:45)
  20. Aaliyah - Miss You * (3:01)
totale tijdsduur: 1:10:11 (1:15:57)
avatar van Kill_illuminati
Snoop Dogg, Ft Pharrell en Uncle Charlie Wilson - Beautiful
is een heerlijke Feel good track voor op en hete zomer.

avatar van vin13
0,5
Girls aloud het hoogtepuntje, het stelt muzikaal niet zo veel voor maar het is een leuk feelgood liedje.

avatar van Madjack71
Jamai de rest is bad candy.

Nee, hoor Clocks is het enige nummer dat ik nu nog prima vind klinken.

timon
Jamai, Will Young, Blue, Tatu. "It's modern to be gay! Hey Hey Hey!"

avatar van Dibbel
1,5
Hitzone 23 uit 2003 is niet zo'n beste.
Wat is er houdbaar gebleven tot 2012...
Coldplay met Clocks uiteraard, Robbie Williams met Come Undone is ook O.K. en achteraf dan ook nog Bad Candy met Spin Around wat me een enigszins zomers Avril Lavigne gevoel geeft.
Wat ik ook nog aan kan horen is Daniel Bedingfield (aardige ballad), Atomic Kitten en met erg goede zin Intwine (maken veel beter), Pink (zal steeds beter worden) en vooruit dan Snoop Dogg. Will Young en Gareth Gates vind ik echt te klef en het nummer van Kane is ronduit vervelend.
Guilty pleasure deze keer Girls Aloud met Sound of the Underground. De rest is zeer matig (ja ook Justin Timberlake) tot niks (Jamai).
Anderhalf dan maar weer.

avatar van tnf
tnf
'Aanvoerder' Pureshores is met deze reeks gestopt???

------------------------------

In aanvulling op m'n eerdere recensies, waarmee ik het nog volledig eens ben:

Robbie Williams - Come Undone (4:33)

Deze man kan beter. Ik hoor dat het goed in elkaar zit, maar het doet me niet zoveel. Het gaat nogal geruisloos aan me voorbij.

Sugababes - Shape (4:08)

Een cover met een prettige, rustgevende en iets onderkoelde sfeer. Hooguit heeft het wat minder instant-appeal dan nummers als Round round. Maar eigenlijk niks mis mee. Prachtige clip, trouwens.

Daniel Bediengfield - If You're Not the One (4:02)

Ontzettend saai nummer dat je gelijk weer vergeten bent als het op de radio is geweest. Tenzij je het vijf keer per dag verplicht moet horen op Sky Radio (waarbij je je op een gegeven moment afvraagt wie toch die ene man is met dat zemel-liedje, en de radio op een gegeven moment het liefst het raam uit wilt flikkeren), wat destijds ongetwijfeld het geval is geweest.

Snoop Dogg, Dead End Alliance en Uncle Charlie Wilson - Beautiful (4:03)

Misschien niet de meest spectaculaire productie van The Neptunes, lijkt iets meer op lopende band-werk. Maar nog steeds erg pakkend, en goed gemaakt. En éigenlijk heeft het met z'n minimale, relaxte en open geluid alles wat ik in hedendaagse Top 40-muziek mis. Dit 'ademt' tenminste nog.

Jennifer Lopez F Ll Cool J - All I Have (4:15)

Zij weer met dat dunne stemmetje, waarvan je zelfs op de plaat al hoort dat er live niks van over zou blijven. Dit leverde LL Cool J vast veel op, want hij kan veel betere muziek maken dan dit.

Blue - U Make Me Wanna (3:39)

Ik wist niet eens meer dat dit nummer uberhaupt ooit gemaakt was. Na YouTuben is er vage herkenning. En snap ik meteen waarom ik het vergeten was.

Intwine - Happy? (3:27)

Met zang van die ene die uit Idols stapte omdat 'ie liever z'n eigen ding wilde doen. Typisch 3fm-materiaal, een best te pruimen poprock-nummer, en toch ergens heb ik intuïtief het idee dat 'ie de kwaliteiten heeft om nog een stukje dieper te gaan. Maar ja, het moet ook verkocht worden, hè.

Atomic Kitten - Be with You (3:36)

Pseudo-disco uit de prefab-hoek, en toch zet ik de radio er niet voor uit. Heeft genoeg charme om er plezier aan te kunnen beleven.

Justin Timberlake - Cry Me a River (4:48)

Hoewel ik die van The Neptunes prefereer, produceerde Timbaland ook regelmatig leuke dingen. Vaak met een grappige twist, zoals dat stemmetje dat hier in het refrein op de achtergrond zit. Toch ben ik meer liefhebber van Justin's snellere nummers.

R. Kelly - Ignition [Remix] (3:04)

Héél beroerd klinkt het niet, maar als het voorbij is ben je meteen vergeten hoe het ook alweer ging. Weinig memorabel.

Bad Candy - Spin Around * (2:45)

Veel meer prefab kan je het niet krijgen. Het deuntje vind ik best aanstekelijk, maar het is een weinig van het origineel afwijkende cover. En verder krijg ik per definitie jeuk van vrouwen met een gestileerde rock-attitude - zie ook P!nk en Avril Lavigne.

Aaliyah - Miss You * (3:01)

Glijdt heerlijk relaxed voorbij, waarbij de vogelgeluidjes het afmaken. Weer een gevalletje 'heeft alles wat ik in hedendaagse mainstream mis'. Dan heb ik het overigens niet over die vogelgeluidjes, maar meer over wat ik bij die van Snoop Dogg al zei.

avatar van RogerV
0,5
Dan maar in de slipstream van tnf

1.Jamai - Step Right Up (3:04)
Volkomen kleurloos en van noot tot noot gechekt of het wel hitpotentie heeft bij het bakvisjes publiek

2.Coldplay - Clocks (4:10)
Dit is wel een goede plaat. Ben niet uitgesproken Coldplay fan maar deze kan me zeker wel bekoren.

3.Gareth Gates - Anyone of Us (Stupid Mistake) (3:48)
Standaard ballenloze zeikmuziek

4.Will Young - You and I (4:05)
Saai

5.Robbie Williams - Come Undone (4:33)
Niet mijn ding maar oke

6.Sugababes - Shape (4:08)
Verplichte saaie ballad

7.Daniel Bediengfield - If You're Not the One (4:02)
Zijn 2 step hitje was tof maar hier vervalt hij in kleurloze zeik

8.Snoop Dogg, Dead End Alliance en Uncle Charlie Wilson - Beautiful (4:03)
Deze is dan wel weer leuk. Zit nog enige pit en onderscheidend vermogen in.

9.Jennifer Lopez F Ll Cool J - All I Have (4:15)
Standaard R&B schlager

10.Blue - U Make Me Wanna (3:39)
Boybandgezemel

11.Intwine - Happy? (3:27)
Pose nummer van een wannabe rockster

12.Girls Aloud - Sound of the Underground (3:40)
Is aan te horen maar ook niet echt interessant

13.Kane - My Best Wasn't Good Enough (3:16)
Als Kane nou eens conclusies uit zijn songtitel zou trekken en zou stoppen

14.Pink - Family Portrait (4:57)
Dit hoort bij de aller ergste kutplaten die ooit gemaakt zijn. Wat een enorm gejank en gezever. Echt verschrikkelijk.

15.Tatu - Not Gonna Get Us (3:36)
Slap doordrukje van eerdere single maar aan te horen

16.Atomic Kitten - Be with You (3:36)
NIks aan

17.Justin Timberlake - Cry Me a River (4:48)
Hele irritante muziek. Het zal goed in elkaar zitten maar dit gejengel trek ik gewoon niet.

18.R. Kelly - Ignition [Remix] (3:04)
Kan ik echt helemaal niets mee

Twee overtuigende nummers. Ach het is net wat beter dan de vorige.

avatar van tnf
tnf
...en Bad Candy (nr 19) stoppen we maar lekker in de doofpot.

(Ik kán me er in jouw geval iets bij voorstellen.)

avatar van pureshores
1,0
nog steeds het jankjaar 2002

1.Jamai - Step Right Up (3:04)-de Idols terreur begint met deze kleurloze stamper en het begin van het einde meteen voor hem

2.Coldplay - Clocks (4:10)-ondanks de overplay wel 1 van hun beste nummers die ik nog steeds kan aanhoren-alles klopt aan dit nummer en die piano is perfect

3.Gareth Gates - Anyone of Us (Stupid Mistake) (3:48)-een engelse idol die gelukkig meteen de vergetelheid in is gegaan

4.Will Young - You and I (4:05)-en nr 3 van Idols op dit album-dit nummer is veel te depressief

5.Robbie Williams - Come Undone (4:33)-en weer een klaagjanknummer-hier was ik RW allang kwijtgeraakt

6.Sugababes - Shape (4:08)-dit is 1 van hun saaie nummers en valt niet op

7.Daniel Bediengfield - If You're Not the One (4:02)-nu kan ik dit weer enigzins aanhoren maar valt wel in het niet bij Gotta get thru this inderdaad

8.Snoop Dogg, Dead End Alliance en Uncle Charlie Wilson - Beautiful (4:03)-mainstream rnb die we op dit moment ontberen

9.Jennifer Lopez F Ll Cool J - All I Have (4:15)-flauwe saaie plaat-de nummers van haar missen altijd wat, het is altijd net niet echt rnb of dance-dr moet een schuimspaan sky radio doorheen wat het gelijk kleurloos maakt

10.Blue - U Make Me Wanna (3:39)puke?

11.Intwine - Happy? (3:27)-dit heb ik nooit wat aan gevonden-de uitdrukking pose wordt hier heel letterlijk genomen

12.Girls Aloud - Sound of the Underground (3:40)-en nr 4 van een tv show-dit nummer heeft tenminste wel pit

13.Kane - My Best Wasn't Good Enough (3:16)-weer een SAW trap stiekem op nr 13

14.Pink - Family Portrait (4:57)-helemaal eens met hierboven-weer een zeurderig klaagnummer over hoe zwaar ze het wel niet heeft-alle singles van Misundastood zijn veel minder dan van haar debuut

15.Tatu - Not Gonna Get Us (3:36)-oja die, waarom stond dat andere nummer niet op een hitzone en deze wel. Dit houdt niet over en teveel geschreeuw

16.Atomic Kitten - Be with You (3:36)-volgens mij is dit het enige nummer dat ik van hen kan aanhoren-omdat het een soort discohouse is wat ze normaal nooit doen

17.Justin Timberlake - Cry Me a River (4:48)-dit gaat nog wel en iig beter dan Like I love you

18.R. Kelly - Ignition [Remix] (3:04)-dit is slaapverwekkend

Bad Candy - Spin Around * (2:45)-dit kan ik me niet voor de geest halen

Aaliyah - Miss You * (3:01)
wel 1 van haar mindere, maar voor de in memoriam dan maar

avatar van NewYorkCityLight
1. Jamai - Step Right Up :
Vervelende single, gelukkig hield het hierna ook snel op met hem.

2. Coldplay - Clocks :
Behoorlijke single van een wel beetje overschatte band (als je het mij vraagt).

3. Gareth Gates - Anyone of Us (Stupid Mistake)
Schattige, destijds 18-jarige jongen wordt hier neergezet als een bad boy. Het nummer klinkt zo braaf als wat maar deze zit behoorlijk goed in elkaar en vind ik nog steeds wel leuk (al zet ik het -behalve nu- nooit op). Een andere single van hem, 'Sunshine', vind ik ook wel leuk maar daar blijft het dan ook bij.

4. Will Young - You & I :
Kan me deze niet echt meer herinneren behalve dat het nummer eindigt met 300x het refrein. Ik meen mij te herinneren dat ik dit wel prima vond maar niet zo leuk als bovenstaande Idols finalist.

5. Robbie Williams - Come Undone :
Leuke single weer van Robbie. Deze en eerste single van 'Escapology', 'Feel', behoren wel tot zijn beste werk.

6. Sugababes - Shape :
Ik zie aan de tijd dat het de album versie is ipv de video versie wat wat mij betreft een goede keuze is. Op de albumversie overheerst de mannenstem net wat meer in het refrein wat ik erg mooi vind. Wel mist de album versie helaas de Keisha ad-lip 'And I know that diamonds' uit het laatste refrein en de dubbele stem op de derde bridge (ben ik nog te volgen?). Het nummer vind ik eigenlijk wel één van de leukste van de Sugababes en zeker één van hun meest ondergewaardeerde. Heerlijke kalme, elegante en enigszins droevige sfeer (ook goed overgebracht in de clip). Vroeger dacht ik overigens dat het nummer over een Schaap ging

7. Daniel Bedingfield - If You're Not the One :
Qua tekst is dit niet goed voor je tandglazuur maar voor een liefdesnummer vind ik hem eigenlijk wel mooi.

8. Snoop Dogg & Pharrell - Beautiful :
Zeer leuke track die ik nog steeds regelmatig draai, vooral fijn in de zomer.

9. Jennifer Lopez - All I Have :
Behoorlijk slechte single.

10. Blue - U Make Me Wanna :
puke inderdaad

11. Intwine - Happy? :
Hier kan ik ook niks mee.

12. Girls Aloud - Sound of the Underground :
Ze hebben veel betere singles maar deze zit ook goed in elkaar. Vreemd genoeg heeft GA in Nederland bijna geen succes gekend. Ondanks dat ze minder attitude hebben dan de Sugababes hebben ze meer persoonlijkheid dan Atomic Kitten had en daarom vind ik het redelijk verbazingwekkend.

13. Kane - My Best Wasn't Good Enough :
Niet leuk al vind ik de titel wel iets moois en tragisch hebben.

14. P!nk - Family Portrait :
Hoera! Het is de albumversie. Ik vind die langere outro zo mooi. Jullie hebben gewoon geen hart

15. t.A.T.u. - Not Gonna Get Us :
Productioneel natuurlijk perfect en na al die jaren vind ik hem eigenlijk leuker geworden dan 'All the Things She Said' (vooral in de originele versie - 'Nas Ne Dagoniat'). De clip vind ik ook erg sterk.

16. Atomic Kitten - Be with You :
Één van de wat mindere van deze girlgroup. Deze vond ik vroeger overigens wel leuk vond.

17. Justin Timberlake - Cry Me a River :
Dit of 'My Love' vind ik zijn sterke single. Het zit gewoon perfect in elkaar en de productie is ook uitstekend te noemen.

18. R. Kelly - Ignition [Remix] :
Leuke single van R. Kelly maar deze moet je niet te vaak horen!

19. Bad Candy - Spin Around :
In de prullenbak!

20. Aaliyah - Miss You :
Deze vond ik destijds helemaal niet leuk maar sinds ik de CD 'Aaliyah' in bezit heb ben ik deze veel sterker gaan vinden. Mooie, sensuele track en dan die leuke vogelgeluidjes op de achtergrond

Hoogtepunten zijn 6, 8, 15 en 17.

Autobahn
Nummer 2: dit is echt een topper. Geeft mij ook altijd een nostalgisch gevoel als ik hier naar luister.

Nummer 5: wederom een fijn lied van Robbie.

Nummer 7: wat een geslijm.

Nummer 13: ja, dit is weer een lied die niet om aan te horen is.

Nummer 17: geen fan van Justin, maar deze is goed te pruimen.

Nummer 18: meh

avatar van pureshores
1,0
kan me nog steeds vinden in wat ik toen zei.

Dat nummer van Robbie Williams is naar mijn mening echt het vervelendste van zijn singles.(samen met Candy)
Clocks van Coldplay is ondanks de overkill wel een 21e eeuw klassieker met hoofdletters.

Al die talentenjachten spammen deze cd's compleet