War - Why Can't We Be Friends? (1975)

Funk
Label: United Artists

1. Don't Let No One Get You Down (4:07)
  2. Lotus Blossom (4:04)
  3. Heartbeat (7:25)
  4. Leroy's Latin Lament (Medley): Lonnie Dreams (0:49)
  5. Leroy's Latin Lament (Medley): The Way We Feel (1:10)
  6. Leroy's Latin Lament (Medley): La Fiesta (2:10)
  7. Leroy's Latin Lament (Medley): Lament (2:27)
  8. Smile Happy (7:22)
  9. So (4:48)
  10. Low Rider (3:11)
  11. In Mazatlan (2:45)
  12. Why Can't We Be Friends? (3:49)
avatar van lebowski
Low Rider heeft zo'n swingende, funky groove, dat je met terugwerkende kracht een kogel door je hoofd wil jagen dat je geen basgitaar bent gaan spelen

avatar van andré
Het nummer is ook ooit nog eens gecovered door de Hip-Hoppers van Latin Alliance. Volgens mij in de periode dat mede-Latino Kid Frost (wie kent hem nog?) een hit had met La Raza...

avatar van PaulieWalnuts
lebowski schreef:

Wat dacht je van de ongelooflijke titelsong. Als je die draait word je gelijk vrolijk.

avatar van Hans Brouwer
PaulieWalnuts schreef:
Ik wordt heel vrolijk van het hele album "Why Can't We Be Friends? (1975)". De (hit)single "Low Rider" ken ik al jaren. Ik ben er echter nooit toegekomen om dit gehele album eens te beluisteren. Ik heb "Why Can't We Be Friends? (1975)" thans geleend uit de bibliotheek. Het hele album is één groot swingend geheel. Ik heb mij nooit gerealiseerd van "funk" zo lekker kan zijn. War is in dit land, vermoed ik, redelijk onbekend. Onterecht. Daarom: als U eens wat anders wilt horen probeer eens een album van deze Amerikaanse funk formatie. Bijvoorbeeld "Why Can't We Be Friends? (1975)" U zult er absoluut geen spijt van krijgen. 4,5****

avatar van judgepaddy
Ah Cool!
Is Low Rider van hun?
Ken ik nog van een Cheech & Chong film.
Leuk, dat weten we dan ook weer

Low Rider