Enthroned - Towards the Skullthrone of Satan (1997)

Belgiƫ
Label: Metal Blade

1. Satan's Realm (Intro) (2:05)
  2. The Ultimate Horde Fights (4:43)
  3. Ha Shaitan (4:46)
  4. Evil Church (4:39)
  5. The Antichrist Summons the Black Flame (3:55)
  6. The Forest of Nathrath (4:28)
  7. Dusk of Forgotten Darkness (5:16)
  8. Throne to Purgatory (3:40)
  9. When Horny Flames Begin to Rise (5:04)
  10. Hertogenwald (5:32)
  11. Final Armageddon (Epilogue) (0:59)
Het debut album van deze goede Blackmetalband uit Belgie.Zwaar Satanisch,zoals dat hoort.Opname qualiteit had beter gekund,maar als debut kun je dat niet kwaad nemen.Met dit album en productie heeft Enthroned meteen een eigen geluid gecreeerd. Dat bewijst van klasse!

Stijn_Slayer
Prophecies of Pagan Fire uit 1995 is het debuutalbum.

mr.renaissance
Hexensabbath schreef:

Ik vind de kwaliteit reuze meevallen. Ik heb veel erger gehoord.

avatar van Vondur
Met de eerste twee albums al heeft Enthroned inderdaad wel een eigen sound neer gezet.. overigens ook in goede kwaliteit vind ik ook, zoals al even genoemd. Ik luister het nog steeds met enige regelmaat..

Neem nummers als Evill Church of Hertogenwald, menig black metal band wat een album uitbracht rond die tijd kon daar nog wat van leren (en nog steeds wel), wat kwaliteit van zowel de muziek als de opname betreft.. Dit lijkt me toch geen garagegepruts...

avatar van exodus
Enthroned kwam wel semi-agressief over qua uiterlijk (bijna lachwekkend/ te gemaakt), maar ik prefereer, zeker qua gevoel, bij Black Metal liever de grondleggers: Venom, Hellhammer, Bathory en de oude Sodom. Misschien ook nog wel de vroege Mayhem (was iets meer Death Metal aanvankelijk) en Samael. De muziek van Enthroned klinkt maar magertjes, vooral de drums klinkt zo pielerig en rammelend waarbij de boel maar als speelgoed of een kapotte machine rammelt. Ik vind de nummers ook niet mega indrukwekkend; waarom kon men, zeker later in dit genre, bij wijze van geen Master of Puppets componeren? Veel van dit soort jaren 90 Black blaast mij niet omver. Zo krijgen we de kerk niet omver! ! ! Dat laatste doet de kerk zelf wel met zijn hypocriete boodschappen elke week waar je ook nog eens van in slaap valt, zo saai, voordat je gehersenspoeld wordt of andere erge dingen.

avatar van Eddie
In een nostalgische bui deze eens opgezet. Ik was echt verzot op dit soort black-metal eind jaren 90. Eerlijk gezegd doet het me nu helemaal niks meer. Een bepaald nostalgisch gevoel heb ik er nog wel bij, dat wel.

avatar van Edwynn
Op zich vond ik Towards The Skullthrone Of Satan ook wel een (kleine) teleurstelling ten opzichte van het veel sfeervollere Prophecies Of Pagan Fire. Gaandeweg ben ik wel milder geworden. Enthroned liet de tierlantijnen los en kwam met een setje flink bijtende zwartmetalen boodschappen. Koud, hard, gemeen en zonder poespas. En daarom in de loop der jaren nog best verfrissend ten opzichte van het vele andere, meer avantgardistische spul dat mijn speler veelvuldig heeft mogen bevlekken.