G.B.H. - From Here to Reality (1990)

Punk / Rock
Label: Restless

1. New Decade (3:04)
  2. Trust Me I'm a Doctor (3:12)
  3. B.M.T. (3:37)
  4. Mass Production (3:03)
  5. The Old School of Self-Destruction (3:12)
  6. You Don't Do Enough (3:05)
  7. From Here to Reality (3:56)
  8. Dirty Too Long (2:39)
  9. Destroy (2:02)
  10. Just in Time for the Epilogue (3:42)
  11. Don't Leave Your Honey Down the Pits (3:47)
  12. Moonshine Song (3:31)
avatar van frolunda
Hun debuut City Baby Attacked by Rats uit 1982 is voor mij een echte punkklassieker in het beton genre,die ik destijds grijs gedraaid heb.De twee albums daarna en de single verzamelaar Leather, Bristles, No Survivors & Sick Boys waren ook dik in orde en vervolgens heb ik Charged GBH (dat charged wordt de laatste jaren nauwelijks nog gebruikt) niet meer zo gevolgd.
Totdat ik de band uit Birmingham,Engeland min of meer bij toeval in 2005 live zag bij Emo's in Austin,Texas,samen met Poison idea.Een uitstekend optreden en ook met de twee albums die ze naderhand uitbrachten,Perfume and Piss in 2010 en Momentum in 2017,was absoluut niks mis.
From Here to Reality (1990) heb ik toen dus gemist maar ook dit album blijkt nu qua niveau nauwelijks onder te doen voor hun klassiek materiaal.De heerlijk,rauwe productie en zanger Colin die hier in uitstekende vorm steekt zijn de blikvangers,en ook kent het album voor GBH's doen opmerkelijk veel variatie.
Na de fantastische opener New decade is het songmateriaal zo nu en dan wel wat wisselvallig maar Mass Production,The Old School of Self-Destruction,de titeltrack en Destroy zijn nummers die er zijn mogen.En het country-achtige slotakkoord is ook helemaal niet verkeerd.
Goede tot zeer goede punkplaat.