Sean Price - Monkey Barz (2005)

Label: Duck Down

5. Heartburn (4:03)
  6. Shake Down (3:53)

met Starang Wondah en Steele

7. Mad Mann (3:46)
  8. Brokest Rapper You Know (1:35)
  9. Boom Bye Yeah (3:14)
  10. I Love You (Bitch) (3:20)
  11. Bye Bye (3:41)

met Buckshot

12. Spliff 'n Wessun (2:58)

met Ruste Juxx

13. Jail Shit (3:25)

met Rock

14. Monkey Barz (3:17)
  15. Slap Boxing (3:29)

met Rock en Ruste Juxx

16. Rising to the Top * (5:03)

met Agallah

avatar van leatherhead123
Ik ben ook positief verrast . Sean Price's teksten zijn geen lyrische hoogstandjes ofzo, maar ik vind ze vaak wel lollig. Verder gewoon wel een aardige rapper, niet meer en niet minder. Qua productie vind ik dit echter een van de beste platen van de 21ste eeuw. Vooral union head is echt geniaal. 4*

avatar van Flipm0de
Ik vind juist dat Sean P veel meer dan een aardige rapper is als het op teksten aankomt. Zijn weinig MCs die zoveel humor in hun teksten kunnen stoppen. Hoort gewoon in het rijtje MF Doom, Redman, en Ludacris.

avatar van lowieke
Flipm0de schreef:

avatar van Flipm0de
lowieke schreef:

Dit vind ik een forse uitspraak! Ik ga me er aan wagen

Heel ander type rapper als degene die ik noemde, maar P is vooral op zijn eerste twee solo albums hilarisch.

avatar van Elohim
lowieke schreef:

Dit vind ik een forse uitspraak! Ik ga me er aan wagen
Hoewel ik zelf Redman en Ludacris (met name dan toch Luda) in dat rijtje niet zou durven noemen, is Sean zeker op dit album de vergelijking met Doom waardig.

avatar van Nr.4
Dit album de afgelopen dagen veel gedraaid, zet 'm nu weer op. Rust in vrede voor deze king.

avatar van Nr.4
Buiten dat het nog altijd keihard klinkt is dit voor mij een van de grappigste platen ooit. Gaat amper een Sean Price verse voorbij of er verschijnt weer een grote glimlach. Baas.

avatar van jordidj1
Bij Super Tip-Topper

Tip van: Cervantes

Voor een man waar ik veel van heb gehoord en veel van heb moeten checken, had ik - tot Cervantes mij dit tipte - mij nog amper in de mans oeuvre verdiept. Tijd dat werd tijd!

Sean Price is een man die zich niet al te serieus neemt, maar toch een serieus oor voor kwaliteit heeft. Zijn teksten zijn niet echt diepgaand, hij compenseert het door ze wel erg amusant te maken. Als je combineert met de heerlijke producties, dan heb je al gauw drie kwartier vermaak. Dat de refreintjes af en toe wat simpel zijn, neem ik voor lief. Mister P houdt het tempo er flink in en de gevarieerde producties houden het interessant.

Ik zet dan ook in met een ruime vier sterren, geen idee waarom Kool Keith (mijn tip aan jou) wat minder bevalt, want is eigenlijk het zelfde principe? Gestoorde rapper, goede producties? Waar ging het mis? Waarschijnlijk omdat die van Dr. Octagon wat langer duurt, want ik vind 49 minuten ook een prima speelduur bij het album wat jij mij tipte.

avatar van Johnny Marr
Boom Bye Yeah