The Red Hot Chili Peppers - The Abbey Road E.P. (1988)

Label: EMI

1. Fire (2:02)
  2. Backwoods (3:06)
  3. Catholic School Girls Rule (1:57)
  4. Hollywood (Africa) (5:04)
  5. True Men Don't Kill Coyotes (3:38)
Leuke E.P. uit de tijd dat de Peppers nog niet tot de stadion-acts behoorde.
De "onderbroekenlol" was ook niet van de lucht (getuige de hoes). Ik vond het toen allemaal schitterend.

avatar van avdj
Ik denk dat zelfs de grootste fan de hoes binnenstebuiten in het CD rek zet Hoe gek moet je zijn om deze hoes te gebruiken

avatar van HiLL
Super cool juist.

avatar van EmDee
Geweldige hoes idd

avatar van avdj
Gewaagd is ie zeker, maar dit doet me een beetje denken aan John Lennon z'n eerste solo album. In Amerika moest die CD met een bruin papiertje ingepakt worden

avatar van HammerHead
Voor de liefhebbers, bij Bol.com kost ie nu € 7,99.

Bob Cremers
een leuk hoes maar van de beatles leuker en daarna Rutles.

Verrassend.

nicolas
vind de hoes wel cool. is dit al met john frusciante?

avatar van Splinter
nee die kwam er pas bij met BSSM

Splinter schreef:
nee die kwam er pas bij met BSSM

Correctie: Mother's Milk

avatar van c-moon
Schitterende EP....

aERodynamIC schreef:
Leuke E.P. uit de tijd dat de Peppers nog niet tot de stadion-acts behoorde.

Ja.. inderdaad.. ik betreur het zelfs dat het nu "stadion rock" toestanden zijn.. vind de Peppers ook de laatste jaren een pak minder ontwapenend en verfrissend dan dat ze ooit waren, tot en met Blood, Sugar, Sex, Magic - wat mij betreft het absolute Peppers-hoogtepunt....

avatar van sinterklaas
Leuke EP. Heb deze al vanaf mijn tiende in huis. Backwoods is de beste nummer van de plaat.

EVANSHEWSON
Ik blijf deze hoes haast beter vinden dan het origineel... hilarisch die sokken op de strategiche plaatsen.
De plaat zelf heb ik helaas nooit gehoord, is die nog te koop ?

avatar van psychonaatje
HammerHead schreef:
Voor de liefhebbers, bij Bol.com kost ie nu € 7,99.

Deze is nog te koop, ja. Nog steeds 7,99 euro bij Bol.com.

EVANSHEWSON
Nog aadig prijzig voor een kwartiertje muziek...

Pieter Paal
The Peppers waren volgens mij eerder dan The Beatles met de hoesfoto.

Joy
sterker, de peppers ZIJN de bietels, weet jij wie wie is?

Stijn_Slayer
Deze is wel leuk, maar niet zo bijzonder.

tuktak
john lennon scheen ook zeer veel inspiratie uit deze ep gehaald te hebben

avatar van kaztor
Briljante cover, maar alle nummers zijn al op hun cd's te vinden dus is het overbodig.

avatar van Leonard91
True Men en Backwoods blijf ik leuke nummers vinden, Fire bevestigd maar eens waarom ik coverpogingen van de Peppers vaak slecht vind. Inderdaad eigenlijk een beetje overbodige EP.

avatar van freakey
De hoes is prachtig, de cd zelf helegaar overbodig