Animal Collective - Here Comes the Indian (2003)

Alternatieve titel: Ark

Label: Paw Tracks

1. Native Belle (3:52)
  2. Hey Light (5:41)
  3. Infant Dressing Table (8:35)
  4. Panic (4:48)
  5. Two Sails on a Sound (12:20)
  6. Slippi (2:49)
  7. Too Soon (6:27)
Zonder twijfel de meest psychotische plaat waar ik ooit naar geluisterd heb. Een acidtrip zonder acid. Van "Native Belle" schrik je je echt te pletter. Zelfs de rustige nummers zijn très surreal. Het valt me eigenlijk nu pas op dat dit album qua opbouw ietwat op Feels lijkt. Ruige, schreeuwerige nummers als openers, om vervolgens de slome, dromerige en hypnotiserende weg in te slaan. Met weer een "rock-out" nummer als uitsmijter... ongeveer.

Bravo, jongens. Bravo.

avatar van BlueVelvet
Animal Collective is een groep ontzettend ceatieve mannen. Wat een krankzinnige, maar goede plaat is dit toch. Native Belle is een super-nummer, dat meteen de toon zet. Zoals Banshee terecht schreef: je schrikt je te pletter!
Een volledig album met chaotische, drukke nummers zou de luisteraar waarschijnlijk te veel worden. De dromerige, repeterende songs op de tweede helft maken daarom een mooi geheel van Here Comes the Indian.

avatar van BlueVelvet
Ik moet ook altijd lachen als ik deze fantastische foto zie:
Dekt de lading van Animal Collective volledig.

Jepz. Erg rare en aparte plaat. Het lijkt allemaal zo onlogisch, chaotisch en niet kloppend, maar een beetje doorluisteren en tatadataaaaaaaaa! BINGO!
4tje dan maar?

4tje lijkt me oké.

elrayo
Slippi.

Nihilisme
Maniakaal, magnefiek, gestoord, geniaal. Nu heb ik nog nooit paddo's gedaan, maar iets zegt me dat deze muziek het meest in de buurt van die ervaring komt.

Nihilisme
Ga dit luisteren mensen.

avatar van Twilight
Volg ik toch eens mooi je aanmoediging.

Ja, dit is zeker gestoord, en ook heerlijk chaotisch. Ja, dit bevalt me wel!
Op een of andere manier is het volkomen logisch hoe Animal Collective hun ontwikkeling heeft doorgemaakt en dat ze eerst dit moesten maken voordat ze met iets als Strawberry Jam of hun laatste album, Centipede Hz, konden komen.

avatar van Twilight
Ik begin dit echt steeds beter te vinden. Wat super gaaf, en vooral ook mooi!! Infant Dressing Table is echt prachtig zo halverwege. Maar een halfje er bij.

Nihilisme, ga ook eens je stem uitbrengen ofzo.

avatar van popstranger
Knettergek album, idd gemaakt in hogere sferen lijkt mij. Dit bevalt me wel in ieder geval.