Running Wild - Under Jolly Roger (1987)

West-Duitsland
Label: SPV

1. Under Jolly Roger (4:42)
  2. Beggar's Night (5:06)
  3. Diamonds of the Black Chest (3:07)
  4. War in the Gutter (3:19)
  5. Raise Your Fist (5:29)
  6. Land of Ice (4:55)
  7. Raw Hide (4:34)
  8. Merciless Game (3:50)
avatar van Sinner
"Doorbraak" van Running Wild en het piraten imago waar ze nooit meer vanaf zullen raken, en ook bewust in stand houden. Ik vind de sound wel wat dunnetjes zo af en toe, maar er staan enkele goede nummers op, en Rolf zing wel wat beter dan op de vorige platen. Het titelnummer is wel een beetje een klassieker in de Duitse metalscene.

Mijn favoriete nummer is echter Beggar's Night.

avatar van Mart
Erg lekkere metalplaat, en een van de weinige Duitse metalplaten die ik écht goed vind. Lekkere riffs en melodieën en rauwe zang. Qua sound lijkt Running Wild nogal op een mix van thrash metal en Iron Maiden.
Het enige mindere nummer hierop vind ik Land Of Ice, welke veel te traag is. Voor de rest bevat deze plaat eigenlijk alleen maar goede nummers, waarvan mijn favoriet het titelnummer is.

avatar van phantasia
Enige cd die ik heb van deze band! Heb dit heeeeel vaak aangezet bij de Amiga500-avonturen begin jaren 90
Heb goede herrinneringen aan begin van Raw Hide, de riff na seconde of wat .....
Verder enkele nummers met prettige outro's!!!!

Toch wel een 3,5 voor mij

avatar van Devoo
Zwakke productie, drie toffe song en voor de rest behoorlijk tegenvallend. Hopelijk is dit een groeier.

avatar van Brutus
1,5
Het wordt steeds minder met, de albums van RW. Ik erger me steeds meer aan de zang.

avatar van Edwynn
En die werd na Branded And Exiled juist per album beter. Die Rock N Rolf kwam van het eenzijdige geschreeuw op de vroege albums tot aan krachtig zingen op de latere albums. Oké, het is geen octavenacrobaat. Dat geef ik wel toe. Maar toch. Met name op Death And Glory komt hij met krachtige metalvocalen voor de dag. En hier op Jolly Roger komt er ook al meer schwung in. De oude albums zijn om andere redenen erg charmant. Dat wel.

avatar van Kronos
Helemaal eens. Under Jolly Roger is de eerste stap van een succesformule waarmee men in de jaren negentig als een van de weinige metalbands nog nieuwe jonge fans enthousiast maakte.

avatar van Edwynn
Zeker. Al werd dit soort bands hier in NL nogal doodgezwegen door de metalbladen. Maar dat betekende niet dat ze geen bekijks trokken.