Team Spirit (2000)

Belgiƫ
Label: Sony

1. Jan Leyers - Only Your Love Will Do (3:32)
  2. Paul Michiels - Shine Your Light on Me (3:45)
  3. Sunny Side Up - She Makes Me Happy (4:06)
  4. Coco Jr. en Salomé - Do You Love Me (4:14)
  5. Praga Khan - Power of the Flower (4:20)
  6. Milk the Bishop - Asshole (3:05)
  7. YUM - Happy [Remix] (4:00)
  8. K's Choice - Dad (3:05)
  9. Paul Michiels - Forever Young (4:32)
  10. My Velma - Shower of Love (3:00)
  11. Tom Van Landuyt - It's Alright (3:45)
  12. Geert Hunaerts - Only Your Love Will Do (3:33)
  13. Toploader - Dancing in the Moonlight (3:53)
  14. John Parr - St. Elmo's Fire (4:10)
  15. China Crisis - Wishful Thinking
avatar van 2MY
2MY
Onschuldige feel-good film met een soundtrack in dezelfde sfeer. Open toegankelijke pop met de Belpop Klassieker 'Only Your Love Will Do' van Jan Leyers dat speciaal voor deze film was geschreven.

De versie van Geert Hunaerts voegt weinig toe aan het nummer en vijlt de weinige ruwe kantjes er nog extra af. Helaas, want zo wordt het een gewone knuffelrock-ballad.

Voorts nog een interessante samenwerking tussen Coco Jr (Dinky Toys) en Salomé en een energieke track van Jan Leyers' hobbybandje My Velva, waar Jan zijn ruigste nummers - die niet geschikt waren voor Soulsister - bij kwijt kon.

Paul Michiels, K's Choice en Praga Khan doen hun duit ook in het zakje met redelijk bekend materiaal uit eigen albums... Verrassing van het album is 'It's Alright' van Tom Van Landuyt, die hiermee toch bewijst dat hij een zeer geschikte soft-rockstem heeft. Goei nummer ook, trouwens.

Vrolijk popalbum dat volledig los van de film beluisterd kan worden.

***