A.L.P.H.A. (2005)

Alternatieve titel: Alpha

Canada
Electronic
Label: Geska

1. Remain Silent - Ether-A (4:50)
  2. Empusae - Ceremony (Converter vs. Empusae) (5:22)
  3. Wai Pi Wai - Clouds over Berlin [Mammatus Version] (4:24)
  4. AQL - Les Lunettes du Cyclope (4:40)
  5. H.I.V.+ en C/A/T - Clonacion Epidemica (4:45)
  6. Stendeck - Frozen Sun [Twilight Edition] (4:49)
  7. Iszoloscope - In the Middle of Nowhere (5:41)
  8. Perfectionplastic - La Transformation (3:51)
  9. Converter - Angels Drop Like Flies (4:20)
  10. Nos Royaumes - Atmosphère Cérébrale (Muette) (4:14)
  11. Nimp - Sound21 (6:16)
  12. Lambwool - This Location (7:50)
  13. Koin - Seconds to Last (8:50)
  14. s:cage - Organisms (Diminished) (7:56)
  15. Squale - Alpha_Omega (1:52)
  16. Re_Agent - Crawling Chaos (4:15)
  17. Synapscape - Alice (3:49)
  18. Communication Zero - Restraint (6:58)

met Princess_Coldheart

19. Lith - Electrode (4:59)
  20. Lapsed - Insomnia (3:48)
  21. OTX - Microscope Invasion (5:49)
  22. Displacer - Bottom of the World (5:07)
  23. Shizuka - L'orage (4:20)
  24. Mlada Fronta - When the Past Becomes the Future... (6:54)
  25. Flint Glass - Closer (5:05)
  26. Stendeck - Cold Vapour Smoke [Eternity Rmx] (4:18)
  27. Komplex - ...On S'est Peut-être Tués (8:16)
avatar van Goodfella
Tovenaar, Onderhond.. fasten your seatbelts. A.L.P.H.A. is het neusje van de industrialzalm, gelardeerd met een stevige portie glitch en idm!

avatar van Goodfella
Deze verzamelaar verdient echt meer luisteraars. Waar zijn de liefhebbers van Stendeck (die andere Geska plaat)?

Echt heerlijk dit. Smaakvolle afwisseling tussen industrial en wat secuurder (dark)ambient werk. Wai Pi Wai is een ontdekking, Communication Zero doet me beseffen dat ik z'n album 's tevoorschijn moet halen en Iszoloscope en Lapsed bewijzen wederom bij de hotste electronicaproducers van het moment te horen

Zweeft tussen de 4* en 4,5*, dus luisteren die hap!

avatar van Onderhond
Het probleem is dus dat ik niet goed kan volgen wat jij en tovenaar nu eigenlijk net allemaal toevoegen

Binnekort deze nog maar eens doorluisteren dan, want lekker is hij zeker

avatar van Onderhond
Effectief een erg leuke en kwalitatieve reis door een aantal electronic subgenres die mij boeien. Van industrial tot ambient tot powernoize tot IDM, het komt hier allemaal zo'n beetje voorbij, puur of in verkapte vorm.

Net dat maakt dit wel een lekkere mengelmoes, zeker gezien de selectie van artiesten die op dit album terug te vinden zijn. Paar erg "bekende" namen die garant staan voor kwaliteit.

Aanradertje, zeker voor mensen die eens van wat obscuurdere electronische genres willen proeven. 4 dikke *

avatar van John Doe
Ja, stukje van geluisterd een maand geleden. Eens helemaal doen. Zal denk ik ietsje pietsie lager uitkomen. Te weinig diepgang naast de concepten te vinden voor mij namelijk.

DevendraBan
Is er iemand die me aan dit, zo schijnt, prachtplaatje kan helpen?