Kyuss - Muchas Gracias (2000)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Elektra

1. Un Sandpiper (8:14)
  2. Shine (5:59)
  3. 50 Million Year Trip (Downside Up) (5:49)
  4. Mudfly (2:27)
  5. Demon Cleaner (5:06)
  6. A Day Early and a Dollar Extra (2:16)
  7. I'm Not (4:38)
  8. Hurricane (2:32)
  9. Flip the Phase (2:18)
  10. Fatso Forgotso (8:31)
  11. El Rodeo (5:30)
  12. Gardenia [Live] (6:45)
  13. Thumb [Live] (4:41)
  14. Conan Troutman [Live] (2:15)
  15. Freedom Run [Live] (8:09)
Een zéér degelijke compilatie uit het oeuvre van Kyuss, al is het luisteren van de 'gewone' albums ook wel een aanrader!

4 en een halve ster.

avatar van auto pilot
Het leukste is dat het eigenlijk niet een 'best of' is zoals je die veel ziet met alle grote 'singles' van een band, maar meer een verzameling van B-sides en andere tracks die niet op de reguliere albums staan (zo snel geteld staan er maar drie tracks op afkomstig van de albums, de livetracks uitgezonderd). Het is zo een leuke verzamelaar voor iedereen die niet alle kyuss-singles heeft en wel graag de tracks wil horen. Je koopt dus niet een hoop dubbel.

avatar van kaztor
auto pilot schreef:

Dat vindt ik ook wel een vrij geslaagde opzet. Zo hebben de fans weer er iets bij om naar uit te kijken, terwijl het toch een bloemlezing uit hun oeuvre is. Het is toch vrij uniek als er zo'n verzameling gemaakt kan worden en helaas zie je dat te weinig gebeuren. Een verzameling met mass appeal voor iedereen inclusief de fans, dat kan de platenbonzen vaak helaas de reet roesten dus wordt de markt overstelpt met gemakzuchtig knip-en-plakwerk met 1 of 2 zogenaamde 'nieuwe nummers'. Dit is hoe het wel hoort te gaan, dames en heren!

Joy Division's Substance en Buzzcocks' Singles Going Steady zijn daarom ook zo buitengewoon.

4,5.

avatar van Toel
Mooie verzamelaar. Vooral het 2e deel van Fatso Forgotso is heerlijk.

LocoHermano
Fatso Forgotso

veel leuke ongereleaste songs ! fatso forgotso vooral.
goede live-versies van freedom run, gardenia en vooraal concan troutman ( gaat effing snel ! xO )

voor iedereen wie van kyuss houdt, een hoop mooie extraatjes

avatar van freakey
Ben helemaal gek op Un Sandpiper, wat een drive zit er in die rif zeg!! Eigenlijk is het niet veel meer dan een jam (denk ik toch), maar man, wat een geslaagde jam

avatar van Raspoetin
hello nobody!

avatar van kaztor
Shine is ook een heerlijke adrenaline-trip.

avatar van Willem12982
Raspoetin schreef:
hello nobody!

sit back and stretch your sack!!!

avatar van Ducoz
Wat een vette plaat, veel Bsides+inderdaad het beste van Kyuss, dat wil zeggen veel zand en een tornadotje!

Heeft Kyuss uberhaupt slechte platen, behalve Wretch die "minder" is? Ik vind van niet.

Net als alle Kyuss platen: 5*

Heel fijn dat ie weer opnieuw is uitgebracht op dubbel vinyl. Zouden ze ook bij de overige albums moeten doen. Die klinken op enkel vinyl toch niet zo vet.

Edit:

Wereld van verschil met de de andere Kyuss vinyl uitgave, het kan dus wel...