The Monkees - Head (1968)

Label: Colgems

1. Opening Ceremony (1:20)
  2. Porpoise Song (Theme from "Head") (2:56)
  3. Ditty Diego - War Chant (1:25)
  4. Circle Sky (2:31)
  9. As We Go Along (3:51)
  10. Dandruff? (0:39)
  11. Daddy's Song (2:30)
  12. Poll (1:13)
  13. Long Title: Do I Have to Do This All over Again (2:39)
  14. Swami (Plus Strings) (5:21)
  15. Ditty Diego--War Chant [Previously Unissued Version] * (4:30)
  16. Circle Sky [Live] * (2:20)
  17. Happy Birthday to You * (1:02)
  18. Can You Dig It [Previously Unissued Mix] * (3:25)
  19. Daddy's Song [Previously Unissued Mix] * (2:06)
  20. Head Radio Spot * (2:03)
Harald
Monkees experimenteren met psycedelic en dit album wordt ook algemeen als hun "Psycedelic"album begrepen, aardig maar niet meer

avatar van Toon1
Na de film onlangs - eindelijk - gezien te hebben, blijkt toch dat je deze plaat moeilijk of niet daarvan los kunt zien. Veel geluidsfragmenten en dergelijke. Met de film in gedachten is dit een sterk werk.

avatar van nlkink
Wordt vaak gezien als één van de betere albums maar als je het de geluidsopnames en de liedjes van elkaar scheidt hou je ondanks de kwaliteit van de liedjes eigenlijk een heel mager album over. Een andere eigenaardige stap is dat het originele album niet de schitterende live versie van 'Circle Sky' bevat maar een door Mike Nesmith met zijn vrienden ingespeelde studioversie.
De live versie is uiteindelijk alsnog op de Rhino uitgave van het album geplaatst als bonus track en laat horen hoe zo'n goeie live band The Monkees na twee jaren waren geworden.

avatar van philtuper
As We Go ALong is toch echt een schitterend nummer!