Pet Shop Boys - Battleship Potemkin (2005)


 

 
Pet Shop Boys - Battleship Potemkin (2005)
8 stemmen | gemiddelde 3,37
mijn stem:
Verenigd Koninkrijk
Electronic / Score
Label: Parlophone
  1. Comrades! (3:52)
  2. Men and Maggots (4:57)
  3. Our Daily Bread (0:52)
  4. Drama in the Harbour (9:00)
  5. Nyet (6:14)
  6. To the Shore (3:12)
  7. Odessa (6:50)
  8. No Time for Tears (4:32)
  9. To the Battleship (4:34)
  10. After All (The Odessa Staircase) (7:23)
  11. Stormy Meetings (1:31)
  12. Night Falls (5:55)
  13. Full Steam Ahead (1:50)
  14. The Squardon (4:24)
  15. For Freedom (3:17)
totale tijdsduur: 1:08:23



 

 

gebruiker
bericht

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 25 augustus 2005, 22:53 uur
Score? Bij de originele film?

 

titan
(crew)
avatar van titan
quote
3,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 26 augustus 2005, 0:18 uur
Ja, vorig jaar live opgevoerd in Londen terwijl de film op een groot beeldscherm werd vertoond en nu dus ook op de plaat gezet.

 

neo
(crew)
quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 september 2005, 23:02 uur
De regisseur Eistenstein gaf zelf aan dat hij eens in het decennia een nieuwe score eronder wilde hebben. Dat werd gedaan met veel verschillende soort klassiek werk. Werkte niet altijd even goed. Herrinner mij zelf een versie waarin iets van bepaalde klassieke(Russische) componisten zo bruut wordt afgewisseld en onderbroken. Veel verschillende versies dus na de 1925 film. En bevoordeeld en al kraak ik deze alvast af als gebruik bij de film. Electronica en Battleship? Nee dank u.

 

neo
(crew)
quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 januari 2007, 14:40 uur
Heb net Bronenosets Potyomkin nog eens zitten kijken. Ging net op zoek naar even wat audioclips van de Pet Shop Boys score... Ik probeerde even audio clips. Bedenk de grootste, overweldigende klassieke muziek bij de trappenscene bijvoorbeeld. Luister dan naar de audioclip After All (The Odessa Staircase). Gadverdamme! De Pet Shop Boys mogen zich diep, diep gaan schamen. Dit is gewoonweg een grove belediging voor de film!

 

titan
(crew)
avatar van titan
quote
3,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 januari 2007, 15:15 uur
Kom op Neo, het zou pas potsierlijk zijn geweest als de Pet shop boys muziek uit die tijd had gebruikt. Biosphere heeft ook eens eerder een moderne soundtrack bij een film uit de jaren '20 gemaakt. Lijkt me niets mis mee.

 

neo
(crew)
quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 januari 2007, 15:57 uur
Nee, het is juist potsierlijk wat ze nu hebben gedaan. Ik ben er in principe fel tegen als het op zo'n walgelijke manier als deze wordt gedaan. Je gaat niet ineens van grootste Russische klassieke muziek van Shostakovich of Meisel, naar misplaatste electronica. Dat noem ik heiligschennis. Stel dat La Vita E Bella een stomme film zou zijn en ze zouden iemand heavy metal ervoor laten maken. En het kan echt wel goed gebeuren; Ennio Morricone's score voor Richard III uit 1912, of Philip Glass's Dracula uit 1932.

 

titan
(crew)
avatar van titan
quote
3,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 januari 2007, 16:25 uur
Ik zie niet in hoe zoiets dat de Pet shop boys hebben gedaan als heiligschennis te kwalificeren valt. Zulke uitspraken hoor je doorgaans alleen van mensen die er een starre en en dogmatische tunnelvisie op na houden.

 

neo
(crew)
quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 januari 2007, 16:38 uur
Hun score is totaal misplaatst, ga dan voor authenciteit, of iets wat daar naar neigt. Bij een historische film als Potemkin kan dit naar mijn mening gewoon absoluut niet. En aangaande muziek heb ik inderdaad toch wel een vrij grote dogmatische tunnelvisie (wat ik misschien nog op een ingetogen manier verwoord nu). Buiten muziek om heb ik die niet, zoals je natuurlijk wel weet :)

 

titan
(crew)
avatar van titan
quote
3,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 januari 2007, 16:44 uur
Inderdaad, met tunnelvisie doelde ik ook alleen op je visie op muziek :)

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 15 juni 2008, 18:15 uur
Conservativiteit ten top in de reacties tot dusver. Dit album is geen elektronica, maar grotendeels klassieke muziek, die alleen her en der wat electronisch ondersteund wordt. After All, door Neo afgekraakt, is juist een meesterwerkje en behoort tot de beste Pet Shop Boys-tracks ooit.. Het is één van de weinige nummers met vocalen, maar de tekst is heel sterk en klinkt 80 jaar later nog actueel. Andere sterke tracks op deze cd zijn To The Shore en No Time For Tears, dat nog bijna een single is geworden.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 oktober 2008, 13:41 uur
Ik heb dit album als 1-track op mp3, maar merkte al snel dat de bovengenoemde tijdsduur (identiek aan elders op internet) van de tracks niet klopt.
Heeft iemand toevallig de juiste tijdsduur van alle tracks voor mij?
Dank u.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 oktober 2008, 14:40 uur
Kun je aangeven waar het niet klopt, volgens jou? Het enige dat ik weet, is dat één van de eerste nummers voor de cd-release iets is ingekort, ten opzichte van het eerste live-optreden. Verder heb ik nog nooit iets gehoord over tijdafwijkingen.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 9 oktober 2008, 14:11 uur
De eerste 2 nummers kloppen qua tijdsduur, als je gaat knippen met mp3directcut bijv. Je selecteer de 1-track (die 68:26 duurt) de eerste 3min 52 (Comrades) en dat sla je op en het geselecteerde gedeelte verwijder je. In de nieuwe situatie is BP dus 3:52 korter en begint mooi bij Men and Maggots.

Vervolgens ga je hetzelfde tewerk als hierboven. Maar het korte nummer Our Daily Bread knip je dan al midden in een sequentie en als je vervolgens het 9-minuten durende DitH eruit zou moetn knippen, dan is het einde van dat nummer midden in een stuk wat gezongen wordt. Enz. enz.

Zou track 3 mogelijk 1:52 of 2:52 duren ipv 0:52?

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 oktober 2008, 1:25 uur
Ik heb de cd even niet bij de hand, maar de mp3's op mijn computer duren samen 68:22 minuten volgens WinAmp. Track 3 duurt bij mij 0.52 minuut. De tijdsduur van de mp3's op mijn pc wijkt niet of nauwelijks af van de tracklisting zoals hierboven genoemd.

 

neo
(crew)
quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 oktober 2008, 2:04 uur
Het lijkt mij het meest logische dat jou versie gewoon net iets anders is. Iemand die het wat heeft ingekort of wat heeft toegevoegd wat er oorspronkelijk niet zat. Denk dat je verder niet erg veel wijzer zal worden.

 





niet ingelogd

34.712 gebruikers | 190.356 albums | 176.926 artiesten | 2.263.272 berichten | 1.416.104 stemmen