Misfits - Project 1950 (2003)

Punk
Label: Rykodisc

1. This Magic Moment (2:36)
  2. Dream Lover (2:28)
  3. Diana (2:09)
  4. Donna (2:33)
  5. Great Balls of Fire (1:50)
  6. Latest Flame (2:17)
  7. Monster Mash (2:37)
  8. Only Make Believe (2:16)
  9. Runaway (2:24)
  10. You Belong to Me (3:10)
avatar van Sinner
0,5
Dit is wel complete afzeikerij van Jerry Only, die zowat in zijn eentje de hele band is tegenwoordig en enkel nog gebruik maakt van uitzendkrachten. Al die onzin over een all-star line-up mag hij gerust ervanaf laten.

Project 1950 is een wel erg kort en erg goedkope release, en ik kan me ook niet voorstellen wie er gediend is bij die 10 ondermaatse coverversies van bekende rock & roll hits.

Vergeten. Hopelijk heeft Only nog ooit een helder moment en zet weer eens een echte band op poten, maar dat betwijfel ik echter ten zeerste.

avatar van Tekh
Allemaal leuk en aardig maar ik vind het wel een leuke cd.

1,5
Ben het volledig met Sinner eens. Jerry Only maakt zich gewoon belachelijk. Heb hem met zijn versie van de Misfits eens in de Effenaar gezien, dat was gewoon bedroevend.
De originele versies van bovenstaande nummers zijn gewoon 10 x beter.

avatar van deedee
Toevallig vanavond gekocht bij Mediamarkt. Hij lag in een grote mand voor 1.99 (incl. DVD). Ik had nog nooit van de band gehoord, maar mijn oog viel op de naam van de drummer: Marky Ramone. Daarom maar meegenomen. Ik probeer tenslotte mijn Ramones verzameling compleet te krijgen. Muziek viel me na 1 keer in de auto beluisteren overigens niet tegen. Geen Ramones natuurlijk, maar toch. Het drumgeluid is wel het beste (uiteraard eigenlijk) van de plaat. Ik weet niet wie de beroemdheid is in deze groep, maar dat kan niet de zanger zijn.

avatar van AOVV
1,5
Niet eens belachelijk slecht, maar wel slecht hoor. Geen enkele van deze covers haalt een degelijk niveau, het lijkt inderdaad op een makkelijke poging om poen te scheppen.

De beroemdheid in deze groep, deedee? Dat zou best wel 'ns Ronnie Spector kunnen zijn, die op een tweetal songs backing vocals doet. En verder is Marky Ramone toch ook een bescheiden beroemdheid?

Vooruit dan maar; 'This Magic Moment' valt, om niet al te negatief te doen, nog best te pruimen. De rest is niet veel waard.

1,5 sterren

avatar van frolunda
1,5
Slappe hap dit,kan zelfs niet in de schaduw staan van de originele Misfits .Nu kunnen ze dat met geen enkel album maar ze hebben met American psycho en Famous monsters toch veel betere platen gemmakt dan dit gedrocht.

bennerd
Als release echt verschrikkelijk. Dit had nooit onder de Misfits-noemer mogen losgelaten worden. Had Jerry dit echter met de artiestennaam “Jerry Only & the All-Star Tribute Band” uitgebracht (even origineel zijn), had dit er nog wel mee doorgekunnen. Stiekem zijn dit nog best catchy rock & roll-covers gebracht door enkele punkveteranen. Alleen, ja, dat eerste argument. Helemaal niks Misfits aan.