The Kinks - 20 Golden Greats! (1978)

Alternatieve titel: Hit Singles

Rock / Pop
Label: Ronco

1. You Really Got Me (2:16)
  2. All Day and All of the Night (2:24)
  3. Tired of Waiting for You (2:33)
  4. Ev'rybody's Gonna Be Happy (2:18)
  5. Set Me Free (2:14)
  6. See My Friends (2:46)
  7. Till the End of the Day (2:22)
  8. Dedicated Follower of Fashion (3:02)
  9. Sunny Afternoon (3:37)
  10. Dead End Street (3:25)
  11. Waterloo Sunset (3:17)
  12. Death of a Clown (3:07)
  13. Autumn Almanac (3:13)
  14. Suzannah's Still Alive (2:23)
  15. Wonder Boy (2:52)
  16. Days (2:56)
  17. Plastic Man (3:05)
  18. Victoria (3:39)
  19. Lola (4:12)
  20. Apeman (3:50)
avatar van rudiger
ook nog geen berichten geplaatst bij de kinks .
ik ben nooit zo`n liefhebber geweest van de kinks , ik vind die zanger niet echt denderend , het is alsof hij uit zijn neus zingt ( de man met de eeuwige verkoudheid )
toch wel `n paar leuke nummers gemaakt .
LOLA , en A WELL RESPECTED MAN ( die hier niet op staat ), over het hoofd gezien door de samenstellers.

EVANSHEWSON
Ja, Rudiger, Kinks is dan ook voor echte muziekliefhebbers... NATUURLIJK zijn de Kinks een prima band, Vanneigenst (Vlaams voor : uiteraard) is Ray Davies een prima zanger, het is nèt zijn stem en zijn talent voor prima popsongs te componeren die deze band zo groot gemaakt heeft.

En leuk dat Rudiger zo af en toe uitspraken doet waar je tenen gaan van krullen van... plaatsvervangende schaamte!

Of doet hij dat om iedereen op stang te jagen en te jennen ?

Ik vrees gewoon dat een overdosis Dire Straits je zuiver gehoor wat aantasten, haha !

Ja, als ik over de "Classic Four" (Beatles, Rolling Stones, Kinks en The Who zijn dàt) redelijke onzin lees, dan kan ik reacties niet echt laten...

Er zijn van The Kinks betere en completere compilaties als deze. De echte fans zullen dat wel weten. Maar dit plaatje, hoe onvolledig ook, bevat niets dan hoogtepunten.

Waterloo Sunset vind ik echt hun mooiste. Dead End Street, Sunny Afternoon ook uiteraard. Ik mis Mr. Pleasant enorm op dit mooie plaatje!

5 ***** voorwaar!

EVANSHEWSON schreef:

Of doet hij dat om iedereen op stang te jagen en te jennen ?

mijn bedoeling is om niemand op stang te jagen , ik geef hier gewoon mijn mening over the kinks .
verder denk ik dat `n overdosis davies je gehoor aantasten , die man z`n stem is werkelijk niet om aan te horen.
de classic four : sorry hoor maar ga nou niet de kinks in 1 adem met de STONES en THE BEATLES noemen .
Classic Four versta ik onder ; THE BEATLES , THE STONES , ELVIS PRESLEY , en DEEP PURPLE .

kijk als je de eerste letter weghaald van de KINKS , blijven er nog 4 letters over , draai de i met de n om .
en je krijgt NIKS , dit is 3x NIKS .

de kinks hoort in het rijtje thuis met ; the searchers , small faces , tremeloes en van dat soort groepen .

tondeman
[quote]rudiger schreef:

Eigenlijk mag je hier niet om lachen, of juist wel?

p.s. Wel een erg originele woordverdraaing , ik zal dan maar lachen, of niet?

Sheplays
rudiger is zó gewend aan de monotone stem van MK dat hij RD niet kan waarderen, helaas.

Wat een mooie verzameling hits van The Kinks staan er op deze CD. Voor mij zijn het de All time favorites als You Really Got Me, Dedicated Follower of Fashion, Waterloo Sunset, Death of a Clown en Lola. Ik mis alleen Dandy!

O ja, en Mr Pleasant ook wel.

Paar berichtjes verwijderd en Rudiger's quote van Evans gefixt. Let aub. een beetje op de netheid van berichten die je plaatst, je kunt ze ook nog editten als je ze al gepost hebt en ziet dat er iets mis is.

herman schreef:

bedankt voor het fixen , je bent `n WELL RESPECTED MAN .

You Really Got Me en All Day and All of the Night zijn toch wel klassiekers. Lola is gewoon erg grappig, en de rest?? De rest is ook dik oke.

Dank je Rudiger.

Zelf vind ik Shangri-La een van de leukste Kinks-liedjes, maar die staat hier niet op... Geef mij ook maar een studioplaat eigenlijk.

avatar van Shangri-la
herman schreef:
Dank je Rudiger.

Dat vind ik nu ook. Verder vind ik Days een prachtig nummer, hoe kun je als muziekliefhebber de Kinks niet mooi vinden. Ik zeg maar niets meer

EVANSHEWSON
Reguliere albums, vooral uit de sixties van deze topband zijn altijd méér aan te bevelen, dat is waar en als je een best of/verzamelaar wilt toevoegen aan je collectie zijn er veel volledigere, dat is ook waar.

[knip door mod-herman]

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
Enne : om bij de les te blijven : THE KINKS waren/zijn een gewèldige band !
Zo is dat . "Autumn Almanac" is al jaren mijn favoriete Kinks nummer en "Tired of Waiting for You" neurie ik altijd als mijn vrouw weer eens op zich laat wachten .

Harald
THE KINKS waren/zijn een gewèldige band - and the most british of them all!

Even wat berichten over luister- en postgedrag verwijderd. Als je dat soort dingen wilt bespreken, kun je dat beter via PM doen.

avatar van nlkink
Een verzamelaar die in 1979 ineens ging lopen nadat een acteur ermee had lopen te zwaaien in een ontroerende Britse televisiefilm. De film ging over een oude vrouw die er achter kwam dat haar schoonzoon haar ingeschreven had voor opname in een bejaardentehuis of i.d. Voordat dat kon gebeuren liep ze weg maar verdwaald hopeloos. Vervolgens werd ze gevonden en opgevangen door een Westindische familie. In korte tijd wordt ze opgenomen in het gezin en krijgt de smaak van het leven weer te pakken. Ze leert het Westindische gezin, allen ska- en reggaeliefhebbers, de muziek van The Beatles en The Kinks kennen. Als een van de gezinsleden jarig is krijgt deze de Kinks verzamelaar op zijn verjaardag.
Haar schoonzoon slaagt er uiteindelijk in om haar op te sporen. De film eindigt met de beelden van de oude vrouw die vanuit de politieauto Londen ziet voorbijkomen terwijl Waterloo Sunset speelt.