Grave Digger - Witch Hunter (1985)

West-Duitsland
Label: Noise

1. Witch Hunter (4:25)
  2. Night Drifter (3:10)
  3. Get Ready for Power (5:05)
  4. Love Is a Game (5:44)
  5. Get Away (2:59)
  6. Fight for Freedom (3:54)
  7. School's Out (2:42)
  8. Friends of Mine (5:23)
  9. Here I Stand (4:49)
Dit album komt betrekkelijk beter van de grond dan hun zwakke debuut. Muzikaal zijn ze er vooruit op gegaan, de songs zijn ook beter. Maar ondanks dat staan er toch nog zwakkere nummers op. Met opnieuw een powerballad : Love is a game, de Alice Cooper cover School's out zijn overduidelijk de slechtste nummers van dit album. Als je Alice Cooper zo bewonderd bel hem dan op of stuur een brief naar z'n management als je z'n telefoonnummer niet hebt. Maar van School's out blijf je af, tenzij je er een eigen draai aan geeft. Maar dat ontbreekt compleet in deze cover uitvoering, Megadeth had in de tachtiger jaren ooit een cover gemaakt van No more Mr Nice guy, uitvoering : FENOMENAAL!!!!!!! dit terzijde. Beste nummer op dit album is Nightdrifter een nummer met die gekke gitaar duikvluchten, net daarna het titelnummer. Fight for freedom is weer zo'n metal carnavals kraker op het niveau Bestel mar muzikaal is het wel te pruimen. Get away, Friends of mine en Here I stand vallen net onder het titelnummer. Op de hoes staat een dame en dat is de oudere zus van Doro Pesch. Met de wetenschap van nu had Sigrid Kaag zich ook wel kunnen lenen voor de hoes. Zij was in die tijd ongeveer net zo oud als de zus van Doro Pesch : Witch Hunter de titel dekt de lading nietwaar??? dit album krijgt 3,5 ster. Daarna ben ik afgehaakt met Grave Digger.

avatar van Edwynn
Satriani/vai schreef:
Op de hoes staat een dame en dat is de oudere zus van Doro Pesch.

Hoe dan?

A: er staat er een tekening op de hoes.
B: Doro is enig kind.

Bron : Aardschok
In 1985 werd dit album beoordeeld, ik weet niet z'n naam van degene die dit album beoordeelde.
maar ik weet zeker dat hij beweerde dat die dame op de hoes de oudere zus is van Doro Pesch.
Zelf heb ik net even gegoogled, maar heb niks kunnen vinden over een oudere zus van Doro, maar ik
heb ook niks kunnen vinden dat Doro enig kind is.
ALS!!!! het waar is dat Doro daadwerkelijk enig kind is. Dan heeft Aardschok een behoorlijke journalistieke blunder begaan. Zou mij overigens niet verbazen, Aardschok had in de tachtiger jaren nogal een bedenkelijke reputatie. Tegenwoordig is de Aardschok enorm verbeterd, lees het blad al zolang het bestaat, dit terzijde.
Het is dan aannemelijker dat Doro zelf op die hoes staat ze was toen 21.
Ook in het inlay boekje van Witch Hunter staat er niks over in.
Denk dat het voor ons altijd wel een raadsel zal blijven wie die dame is op die hoes.