Counting Crows - August and Everything After (1993)

Rock / Pop
Label: Geffen

1. Round Here (5:32)
  2. Omaha (3:40)
  3. Mr. Jones (4:32)
  4. Perfect Blue Buildings (5:01)
  5. Anna Begins (4:32)
  6. Time and Time Again (5:13)
  7. Rain King (4:17)
  8. Sullivan Street (4:28)
  9. Ghost Train (4:02)
  10. Raining in Baltimore (4:42)
  11. A Murder of One (5:45)
  12. Shallow Days [Acoustic Demo] * (4:55)
  13. Mean Jumper Blues [Acoustic Demo] * (4:26)
  14. Love and Addiction [Demo] * (4:22)
  15. Omaha [Demo] * (3:22)
  16. Shallow Days [Demo] * (4:55)
  17. This Land Is Your Land [Acoustic Demo] * (3:47)
  18. Anna Begins [Live] * (5:23)
  19. Omaha [Live] * (3:45)
  20. Jumping Jesus [Live] * (3:06)
  21. Margery Dreams of Horses [Live] * (4:15)
  22. Perfect Blues Buildings [Live] * (5:25)
  23. Round Here [Live] * (11:46)
  24. Rain King [Live] * (4:54)
  25. Time and Time Again [Live] * (6:23)
  26. Ghost Train [Live] * (5:42)
  27. Children in Bloom [Live] * (5:27)
  28. A Murder of One [Live] * (14:45)
  29. Sullivan Street [Live] * (5:19)
  30. The Ghost in You [Live] * (3:44)
avatar van gaucho
Post-grunge? Dit? Nou ben ik sowieso niet zo van de labeltjes, maar dit heeft daar toch helemaal niets mee te maken? Het album kwam toevallig uit in de jaren waarin de grunge hoogtij vierde, maar dit is toch gewoon ambachtelijke, tijdloze pop- danwel rockmuziek?

Ik geef toe, als de stem van Adrian Duritz je niet ligt, heb je hier een zware dobber aan. Ik kan me daar op zich nog wel wat bij voorstellen, want hij klinkt inderdaad wat klagerig. En hierboven lees ik dat meer mensen daar na elf nummers wat moeite mee hebben. Maar voor mij is dit een bijna perfecte, eerlijk en oprecht klinkende plaat geworden.
Als je dit niks vindt, moet je je vooral niet wagen aan de rest van hun repertoire - wat je, naar ik aanneem, ook niet van plan bent. Want dit vind ik na al die jaren nog steeds het beste album van de Crows.

1,0
Je hebt gelijk Gaucho, qua periode is het post grunge maar qua stijl sloeg ik daar de plank even mis. Tijdloos wil ik het dan weer niet noemen , maar het is inderdaad de stem van Duritz die mij een teiltje bezorgt.

avatar van HansVon
Goh Leonidass55.... gaat het wel goed met je ?
Keek effe naar al je stemmen vandaag

Bad day heb je soms

avatar van Kronos
Toch niet alle dagen feest dan.

1,0
Maar als ik jouw berichten lees maakt dat mijn dag weer helemaal goed

avatar van Kronos
Gelukkig maar.

---

Als ik me goed herinner heb ik dit album ooit nog op cd gehad. De paar nummers die ik oké vond was ik snel beu.

avatar van Johnny Marr
Round Here blijft toch weergaloos, nee? jordidj1 en Don Cappuccino, wat jullie?

avatar van VDB79
Het meest zure aan dit album is dat we hieraan Bløf te danken hebben. Ik moet hier altijd aan denken als ik hem weer eens opzet.

avatar van Bonk
VDB79 schreef:

Hoewel ik niet bekend was met dit 'feit' (uiteraard wel dat er een connectie is met Bløf en Counting Crows) zou ik daar toch niet je plezier van luisteren naar dit prachtige album door laten vergallen. Als je op die manier redeneert, kun je nooit meer met goed fatsoen naar The Beatles luisteren. Weet je wel hoeveel vreselijke bands (hoewel ik Bløf zelf niet als vreselijk zou bestempelen) zich door hen hebben laten inspireren?

avatar van VDB79
Nou Bonk, ik luister eigenlijk nooit naar de Beatles. Ik kom uit de tijd van Nirvana en Snoop Doggy Dogg
Maargoed, Bløf of niet, dit album is fijn hoor, vooral de eerste 5 nummers. Deze week eindelijk de vinyl versie maar eens aangeschaft, vandaar mijn bericht.

avatar van Arrie
Johnny Marr schreef:
Round Here blijft toch weergaloos, nee? jordidj1 en Don Cappuccino, wat jullie?

Zeker weten!

avatar van sillus
Vreemd lage beoordeling.

avatar van Johnny Marr
sillus schreef:
Vreemd lage beoordeling.

Valt wel mee toch?

avatar van Twinpeaks
Het is weer tijd voor de jaarlijkse breek een lans review van August and Everything After. Wederom een stormachtige dag in het Helderse en wederom komt ie bovendrijven. Dit jaar gepaard met zielenroerselen omtrent het hart , een dodelijke combinatie mag ik wel zeggen. Zwelgen zo u wilt. Ik zie iemand fouten maken en kan en mag er niks van zeggen , maar het gaat me aan het hart. Meer dan ik wil toegeven, en dan helpt Duritz me eigenlijk niet. En toch ook weer wel .Hij troost me met zijn melancholie , hij laat me inzien dat het hart de juiste weg kiest , en toch ook weer niet. Emoties rollen over elkaar heen en gevoel ,wat altijd mijn pad heeft bepaald is ondergeschikt hierin. Het is cryptisch, maar dat is bewust. I am not worried , I am not overly concerned . Jaja., niet dus I am not gonna break I'm not gonna worry about it anymore. Duritz verwoord wat ik behoor in te zien. Is het zelfkastijding hierin te zwelgen ? Misschien wel ,maar het voelt goed . En alles wat goed voelt dient gecontinueerd te worden . Hierbij even een mijmering van een 50plusser die zijn boot heeft gemist. Excusues als het geen hout snijdt, het moest even uit mijn systeem

Twinpeaks schreef:
<knip>
Is het zelfkastijding hierin te zwelgen ? Misschien wel ,maar het voelt goed .
<knip>
Excusues als het geen hout snijdt, het moest even uit mijn systeem

Snijdt hout! De schoonheid van de teksten van Duritz zit 'm er toch juist in dat het vaak helemaal niet mooi is. Hartezeer, zelfmedelijden, ongeluk, en daarin vaak alleen wat aan jezelf hebben (en zelfs dat niet altijd en ook dat mag er dan weer zijn). Dit is hét album om even goed te zwelgen.

avatar van Deranged
Zeurderige zanger met een vervelende snik in zijn stem beetje een jankert ben geen fan maar het is verder wel aardig.