Twice a Man - Driftwood (1988)

Zweden
Pop / Electronic
Label: Yellow

1. Driftwood (4:51)
  2. Yellow Flowers (2:47)
  3. Girl in Raincoat (2:15)
  4. Crane Dance (3:09)
  5. Forest (1:41)
  6. A Line of Moments (3:24)
  7. Early Morning (4:35)
  8. Stone and Moor (4:20)
  9. Birdland (2:04)
  10. Playground (2:50)
  11. Kestrel Illusion (3:28)
  12. Relapse (1:10)
Jean-Maurice
Deze band is ook alweer 40 jaar bezig! Eerst onder de naam Cosmic Overdose en vanaf 1981 onder deze naam. Dit album is wat mij betreft een meesterwerk maar het behoeft wel wat luisterbeurten. Deze originele band heeft nooit de erkenning gekregen die ze verdienen waarschijnlijk ook omdat ze uit Zweden afkomstig zijn. De bandleden zijn inmiddels al halverwege de zestig en noemen John Lennon en Pink Floyd als een van hun belangrijkste inspiratiebronnen. Dat hoor je in de muziek zeker niet direct terug -wat ze origineel maakt- maar wel in de vocalen. Een interessante band die ik pas in de jaren 90 heb ontdekt en ondanks het gebrek aan 'succes' om de zoveel jaar toch weer een nieuw album uitbrengt. Dit album is absoluut een van hun beste maar ook hun latere albums -waaronder hun laatste 'Presence'- zijn het beluisteren waard. Hun muziek valt het best te omschrijven als experimentele wave/pop met een eigenzinnig elektronisch randje