Hawkwind - Anthology Vol. I (1985)

Alternatieve titel: Acid Daze Vol. I

Label: Samurai

1. High Rise (5:36)
  2. British Tribal Music (3:58)
  3. Spirit of the Age (8:00)
  4. Urban Guerilla (6:29)
  5. Masters of the Universe (3:28)
  6. World of Tiers (5:19)
  7. Who's Gonna Win the War (4:51)
  8. Ghost Dance (5:32)
  9. Silver Machine [Extended Live Version] * (4:00)
avatar van Dibbel
Hawkwind:
Een van de groepen die ik totaal gemist heb in de jaren 70.
Reden waarom ik in het begin van het CD-tijdperk deze CD eens heb gekocht voor 10 gulden.
Ook daarna is er echter weinig van blijven hangen.
Reden waarom ik deze weer eens een paar keer ga draaien.
Het papierwerk geeft overigens geen enkele info.

avatar van Dibbel
Mijn versie heeft als laatste nummer nog een extended live version van Silver Machine, de enige hit die deze groep ooit gehad heeft in Nederland, in 1973. Staat notabene nog op de hoes ook, dus zal een correctie indienen.
Nog eens opgezet onlangs. Op budget reissue label Samurai waar voor de rest alleen platen van de Sensational Alex Harvey Band en IQ zijn uitgekomen.
Het geluid is dan ook wat dunnetjes en veel lijkt live te zijn opgenomen.
Intrigerende mengeling van prog, spiegedelies en space waar ik nu toch wel geintrigeerd door raak. Die lange versie van Silver Machine is far out en Ghost Dance is een soort van indianenregendans.
Punt moet nog even wachten.