Barbra Streisand - The Broadway Album (1985)

Label: Columbia

1. Putting It Together (4:21)
  2. If I Loved You (2:38)
  3. Something's Coming (2:55)
  4. Not While I'm Around (3:29)
  5. Being Alive (3:24)
  6. We Kiss in a Shadow (4:51)
  7. Adelaide's Lament (3:26)
  8. Send in the Clowns (4:43)
  9. Pretty Women / the Ladies Who Lunch (5:09)
  10. Can't Help Lovin' That Man (3:30)
  11. I Loves You Porgy / Porgy I's Your Woman Now (4:36)
  12. Somewhere (4:53)
avatar van Marmelstein
Grammy winnend album van Streisand en geheel in het thema van Broadway nummers. Het album is een van Streisand's grootste successen. In 1993 kwam er een verolg op het album "Back to Broadway".

In 2001 is het album opnieuw uitgebracht in een geremasterde versie met als bonustrack "I know him so well".

Fantastisch album. De hedendaagse musicalsterretjes kunnen hier nog een puntje aan zuigen: loupe-zuiver en perfect articulerend. Zeg maar: alles wat de huidige sterretjes niet hebben.

avatar van Rinus
Erg goed album van deze dame. Heb het al jaren in de kast staan. Dit is natuurlijk nog een zangeres van "het oude stempel,". Hier kunnen idd al die moderne gehypte zangeresjes met hun slaapkamer stemmetjes niet aan tippen.

Maar dit is een mooie bloemlezing uit het rijke oeuvre van de Broadway musicals.

avatar van Gert1980
Dit album verdient gewoon vijf sterren, niemand deed het eerder zo goed en niemand deed het hierna zo goed. Dit album is Streisand die thuis komt na ruim een decennia lang voornamelijk pop albums te hebben gemaakt. Ik hou zelf totaal niet van musical muziek, maar Streisand die Broadway zingt is een pure traktatie.
Helaas was het vervolg Back To Broadway (1993) stukken minder interessant, pas op Encore (2016) werd het weer even zo boeiend.

Absolute hoogtepunt op deze plaat: Send In The Clowns. Andere hoogtepunten: de ret van het album, er staat serieus geen slecht nummer op.