Odd Nosdam - No More Wig for Ohio (2002)

Hip-Hop / Avant-Garde

22. Track 22 (3:10)
  23. Track 23 (4:00)
  24. Track 24 (5:11)
avatar van eviljoke
Een ongelooflijk leuk album. Het is/lijkt zo simpel gemaakt, en er kan heel veel gelachen worden. Dit album staat vrij vaak op en haalt net mijn top 10 niet.

avatar van eviljoke
staat nogmaals op en is toch wel een zeer gesmaakte plaat. Tis bijna casio-hiphop (je weet wel die synths). Maar alles is zo goed aan elkaar geplakt, dat deze plaat nu toch wel 5 sterren verdient. Wie deze plaat niet kent, maar mijn smaak wel weet te apprecieren, moet deze dringend eens beluisteren en eens een bericht posten.

avatar van John Doe
Aah, ben benieuwd. Had deze wel al een keer gedownload aangezien cLOUDDEAD's (waarvan producer/rapper Odd Nosdam) album ''Ten'' mij zeer bevalt en ik er achter was gekomen dat er een hele anticon-stroming bij zat. Las in een interview met Boards of Canada dat ze Anticon muziek vroeger toegezonden kregen, naast velen andere demo's, maar dat ze Anticon wel erg bijzonder vonden. Over een tijdje maar eens opzetten dan.

avatar van John Doe
Klinkt zeer mooi vind ik ook. Had alleen de eerste 13 binnengekregen, maar duidelijk is weer geworden dat deze producer mij erg aanstaat Mooi geluid en veel muzikaliteit wordt (ogenschijnlijk) losjes gebracht en het steekt prachtig in elkaar. Dat de korte stukjes de eerste keer al zo goed op elkaar aansluiten, terwijl ze aardig varieëren, zegt veel.

avatar van John Doe
Heb deze eindelijk ergens op cd weten te scoren. Het is genieten geblazen van muzikaal cabaret dat sympathiek is, met zelfspot, maar tegelijk ook best stoer kan klinken, omdat er zoveel karakter inzit. Een gekke, unieke mix van geluid wordt met de kalmte van een Clint Eastwood gepresenteerd. Het is alsof Odd Nosdam een oude radio grammofoon combinatie heeft afgestoft, alsmede kapotte instrumenten en apparaten heeft geprobeerd nieuw leven in te blazen. De muziek klinkt zowel oud als nieuw en bevat veel gevoel. Vaak is er wel dissonantie, maar dan zo dat er voor het gehoor toch een vreemde harmonie inzit. En alles blijft wonderwel een heel album staande. Knap. Nee zelfs geniaal.

Andere erg leuke albums van hem in deze trand die ik ken zijn ''Plan9...Meat Your Hypnotis.'' en ''Le Mixtape Delux'' (self-released cd). Deze is echter wel het meest geolied. En als je van het laatste nummer hier houdt dien je zijn nieuwere albums ''Level Live Wires'' en ''T.I.M.E.'' te gaan beluisteren en de triestig lage stemmen(gemiddelden) ervan op te hogen.